Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Billa sa sťažovala na Lidl aj Kraj. Prekážali jej kampane s narážkami

08.07.2019, 16:22 | Rebeka Révészová | © 2019 News and Media Holding

Kampane zamerané na ponuku konkurencie a rôzne narážky v posledných mesiacoch zamestnávajú Radu pre reklamu. Jej arbitrážna komisia na ostatnom zasadnutí riešila aj dva podnety reťazca Billa, ktorému sa nepozdávali reklamy Lidla a Kraja.

  • Tlačiť
  • 10

Lidl spustil kampaň Bilancovanie začiatkom apríla tohto roka. Pustil sa v nej do porovnávania cien produktov vo vlastných predajniach s tovarom konkurenčnej Billy.

„Počuli ste, že niekde nakúpite výhodnejšie? Tak si to zbilancujme! Porovnali sme bežné predajné ceny našich výrobkov s výrobkami spoločnosti Billa, s. r. o., aby ste mali istotu, že u nás nakúpite výhodnejšie,“ uvádzal Lidl v rámci svojej podstránky Bilancovanie, ktorá už momentálne nie je funkčná. „Prečo je Billa drahšia“, však na stránke vysvetľuje v rámci informácií pre médiá.

Už v čase štartu kampane sa Billa voči nej ohradila, reťazec vtedy avizoval, že zvažujú „ďalšie kroky“. S podnetom sa napokon obrátil na Radu pre reklamu.

Voči kampani Bilancovanie – letáku aj webovej stránke – prišli Komisii celkom dve sťažnosti. Billa v tej svojej namietala, že reklama Lidla obsahuje klamlivé údaje o výške cien a o povahe porovnávaných potravín. Lidl podľa konkurenčného reťazca porovnáva neporovnateľné výrobky a protiprávne používa obchodné meno spoločnosti, píše sa v správe zo zasadnutia.

Aj v druhom podnete – od fyzickej osoby – sa písalo, že tvrdenie o porovnávaných predajných cenách je zavádzajúce, nakoľko sú „vybrané porovnávané potraviny v skutočnosti predávané za akciové, znížené ceny“. Taktiež malo v reklame dôjsť k posmešnému narážaniu na názov konkurenta.

Neprehliadnite

Komisia rozhodla, že 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 10

Tagy Billa, Kraj, Lidl, Rada pre reklamu