Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Benetton nebude pracovať s legendárnym fotografom. Stačilo jedno vyjadrenie

07.02.2020, 13:47 | ČTK

Talianska odevná firma Benetton ruší spoluprácu s Olivierom Toscania, ktorého provokatívne reklamné fotografie spoločnosť v 80. rokoch celosvetovo preslávili. Fotograf tento týždeň v jednom rozhlasovom programe zľahčoval zrútenie Morandiho mosta v Janove, ktoré zavinilo smrť 43 ľudí.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

benetton

Spoločnosť svoje rozhodnutie potvrdila v oficiálnom stanovisku. Za všetkým bolo vyjadrenie v rádiu. „Koho zaujíma, keď spadne most?“ povedal fotograf Oliviero Toscani. Neskôr sa za svoj výrok ospravedlnil na Twitteri.

Na spoločnosť Benetton sa v súvislosti s pádom diaľničného mosta, ktorý sa v Janove zrútil v dĺžke 100 metrov v auguste 2018, zniesla ostrá kritika už skôr. Komunikáciu prevádzkovala infraštruktúrne firma Atlantia, ktorá je s rodinou Benettonovcov majetkovo prepojená.

Neprehliadnite

Výrok 77-ročného O. Toscaniho sa paradoxne nesie v duchu jeho úspešných reklamných fotografií, ktoré pre Benetton vytváral v rokoch 1982 až 2000. Dovtedy sa nezvyčajne nezameriavali na výrobky samotné, ale na rúcanie tabu v spoločnosti. Často ich médiá označovali za škandalózne.

Čierna matka dojčiace biele dieťa popudila krajiny, ktoré zažili otroctvo a kolonializmus. Mních bozkávajúci mníšku vyvolal vlnu protestov v Taliansku.

Čerstvo narodené, zakrvavené dieťa s pupočnou šnúrou pobúrilo Britániu. Od zakrvaveného oblečenia mŕtveho chorvátskeho vojaka či nahého pozadia s pečiatkou HIV-pozitív sa odvracali takmer všade.

Za pápeža Benedikta XVI., ktorý sa bozkáva s jedným z egyptských imámov sa Benetton niekoľkokrát Vatikánu ospravedlnil. Kampane ale vždy zabrali.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy benetton

Diskusia (0 reakcií)