Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bannery sú najrýchlejšie rastúcim reklamným formátom v Európe

26.09.2011, 15:20 | Eva Vozárová | © 2011 News and Media Holding

Tvrdí to IAB Europe vo svojom novom prieskume.

  • Tlačiť
  • 0

iab-logo.gif

Napriek hypeu okolo reklamy na sociálnych sieťach sa vlani najviac darilo najtradičnejšej forme online reklamy - bannerom. Tie boli najrýchlejšie rastúcim reklamným formátom v Európe za rok 2010. Vyplýva to z prieskumu AdEx združenia IAB Europe.

Podľa prieskumu narástli výdavky na grafickú reklamu v Európe minulý rok medziročne o 21,1 percenta. To je viac ako v prípade všetkých ostatných reklamných formátov. Na jednotlivých trhoch rast display reklamy tomuto trendu zodpovedal. V niektorých krajinách, ako napríklad v Írsku alebo v Španielsku, rástli výdavky na grafickú reklamu medziročne nadpriemerne až o 30 percent.

V minulosti bývali bannery medzi pomaly rastúcimi formátmi. Ešte predvlani rástol z tria vyhľadávanie - riadková inzercia - display práve display. To sa podľa IAB Europe zmenilo väčším záujmom používateľov aj inzerentov o video, mobilný content a sociálne siete.

Zatiaľ čo v roku 2009 rástlo z týchto reklamných kanálov výraznejšie iba video, o rok neskôr už podľa analytika spoločnosti IHS Screen Digest Vincenta Létanga nové investície priťahovali všetky tri typy obsahu. Práve nové formy obsahu sa stali piliermi pre display reklamu.

Pozíciu najdominantnejšieho reklamného formátu grafická reklama zatiaľ nezískala, tá naďalej patrí searchu. Tempo jeho rastu je druhé najrýchlejšie, s medziročným posilnením o 15,6 %. Naďalej mu patrí 45-percentný podiel na online trhu, zatiaľ čo display má iba 33-percentný podiel.

Celkom nové dáta sú v AdEx za rok 2010 k dispozícii pre mobilnú reklamu. Tá sa zatiaľ vyhodnocuje iba na časti trhov. Na nich však IAB hlási dvoj- až trojpercentné podiely z celkových výdavkov na online reklamu práve v prospech mobilov.

Celkový európsky online reklamný trh dosiahol za minulý rok hodnotu 17,7 miliardy dolárov a má približne 20-percentný podiel na celkovom európskom reklamnom trhu. AdEx nezahŕňa všetky európske trhy, iba tie, ktoré sú členmi IAB Europe. Do posledného prieskumu bolo zaradených 24 krajín. Čísla môže výrazne skresľovať rozdielna metodika nahlasovania dát - či už v rámci onlineu alebo z rôznych mediatypov. Zväčša ide o objemy bez zohľadnenia zliav.

V porovnaní s obdobným auditom z USA Európa zatiaľ zaostáva. Americký trh s online reklamou dosiahol vlani podľa IAB objem 19,6 miliardy eur.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)