Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Aký bude reklamný trh v roku 2020? Inzerenti si priplatia, publikum sa zmenšuje

03.01.2020, 07:30 | Vladimíra Orgoňová | © 2020 News and Media Holding

Výdavky na reklamu podľa najväčších globálnych mediálnych sietí porastú aj v roku 2020, vyplýva z ich prognóz na najbližšie mesiace. Nárast by mal byť na úrovni 3,9 až 4,3 percenta, trendom však zároveň bude pokles podielu publika vyhľadávajúceho obsah v komerčných médiách.

  • Tlačiť
  • 0

Podľa aktuálnej štúdie agentúry ZenithMedia „Advertising Expenditure Forecast“ porastú globálne výdavky na reklamu v roku 2020 o 4,3 percenta.

Zároveň ale komerčné médiá, ktoré živí primárne inzercia, obslúžia o 1,6 percenta menej konzumentov ako v predošlom roku. Priamo s tým súvisí predpokladané výraznejšie zvýšenie cien inzercie – 6,1 percenta.

Nájsť publikum je náročnejšie

Ceny posúvajú nahor aj presuny publika. Už totiž neplatí, že reklama najviac zasahuje ľudí prostredníctvom televízie.

Neprehliadnite

Naopak, masové publikum sa fragmentuje a napríklad časť klasického televízneho publika sa čoraz viac presúva na internetové televízie či platformy ako Netflix, Amazon Prime Video, HBO či Disney+.

K lepšiemu dosahu inzerentom nepomáha ani 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy reklama, výdavky do reklamy do reklamy, Zenith

Diskusia (0 reakcií)