Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako sa vlani darilo slovenským mediálkam? Pozrite si doplnený rebríček

25.07.2019, 13:57 | Vladimíra Orgoňová | © 2019 News and Media Holding

Najsilnejšou mediálnou agentúrou na Slovensku bola aj v minulom roku Unimedia. Celkové investície zadávateľov na mediálnom trhu tvorili v roku 2018 podľa odhadov najväčších mediálok od 360 do 370 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast v priemere o päť percent.

  • Tlačiť
  • 0

Unimedia potvrdila pozíciu lídra s takmer štvrtinovým trhovým podielom. Vlaňajšie celkové tržby prekonali hranicu 58 milióna eur a čistý zisk sa vyšplhal na takmer tri milióny.

Medziročný trojpercentný nárast tržieb dosiahla agentúra podľa obchodného riaditeľa Miroslava Pleška získaním nových klientov a navýšením mediálnych rozpočtov existujúcich.

Do aktuálneho zoznamu klientov Unimedie patrí Orange, Hyundai-Kia, Tipos, Hornbach, VUB, ZSE, Lindex a ďalších viac ako 190 spoločností. Okrem priamych klientov agentúra spolupracuje s dodávateľmi v tejto oblasti. Nakupuje napríklad mediálny priestor aj pre klientov agentúry Havas Media Slovakia.

Agentúra sa orientuje aj na zahraničný trh. Na celkových tržbách z reklamných služieb sa takmer 23 percentami podieľali tržby z exportu. Vlani zamestnávala Unimedia v priemere 38 ľudí. Medzi viacerými agentúrami vlani prišlo k presunu veľkých inzerentov.

Aktualizované 25.júla: Najsilnejšia šestka však zostáva rovnaká, aj keď poradie v nej sa zmenilo. Na druhé miesto sa dostala s tržbami 25,2 milióna eur agentúra MediaCom Bratislava – vlani nakupovala a plánovala mediálny priestor pre klientov Tesco Stores a Opel, čo vysvetľuje viac ako 30-percentný medziročný nárast a posun v rebríčku.

Mediálna agentúra z portfólia skupiny Group M (WPP) odsunula tak na tretiu priečku ďalšiu agentúru z tejto skupiny – Wavemaker Slovakia. Agentúra by si mala výrazne polepšiť až v tomto roku, lebo v rámci prehodnocovania spolupráce s mediálnymi agentúrami získala od januára 2019 jedného z najväčších svetových, ale aj slovenských inzerentov, potravinársky koncern Mondelēz International.

Wavemaker má v rebríčku aj svoju dcérsku spoločnosť METS Slovakia. Je to brand, pod ktorým materská agentúra spravuje

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy mediálne agentúry

Diskusia (0 reakcií)