Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Aj McDonald’s bojuje s plastami. Zmrzlinu u nás podáva v novom obale

30.05.2019, 12:05 | reb | © 2019 News and Media Holding

Fastfoodový reťazec McDonald’s bude na Slovensku podávať dezert McFlurry v nových téglikoch, ktoré využíva už v niekoľkých severských krajinách Európy. Chce sa tým vybrať na ekologickejšiu cestu, minulosťou tak budú napríklad plastové viečka, ktorými boli zmrzliny prikryté.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

McDonald's

McFlurry budú slovenským zákazníkom servírovať v ekologickejšom balení, mení sa tiež rozmer lyžičky v dezerte. Spoločnosť tak ročne podľa vlastných slov vyprodukuje na Slovensku o 7,95 ton menej plastu.

Nové tégliky na McFlurry vyrába pre McDonald’s talianska spoločnosť Seda Italy. Sú z papiera a potiahnuté tenkou vrstvou polyetylénu.

Téglik bez vrchného viečka pôsobí opticky menšie ako ten pôvodný s vyšším uzáverom, objem však zostáva identický. V súčasnosti ho už McDonald’s používa v reštauráciách v Nórsku, Fínsku, Švédsku a Dánsku. Postupne ho plánuje zaviesť do všetkých krajín Európy.

K novému McFlurry má reťazec aj kampaň, vytvorila ju agentúra DDB. Spot s dĺžkou 30 sekúnd sa vysiela od konca mája v televíziách. 

„McDonald’s na Slovensku triedi vo svojich reštauráciách všetok odpad po zákazníkoch už 19 rokov. Dlhodobo hľadáme možnosti, ako niektoré obaly zmeniť alebo vymeniť za iné – ekologickejšie. Ide nám predovšetkým o obmedzenie používania plastov,“ hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko spoločnosti McDonald’s.

V súčasnosti je viac ako 80 percent obalových materiálov v reťazci z papiera, aj v českých reštauráciách testuje McDonald’s prototypy nových papierových slamiek. 

Dezert McFlurry v novom téglikuZdroj: McDonald’s

Do roku 2025 plánujú v reštauráciách sto percent svojich obalov posielať na ďalšie spracovanie a pre ich výrobu používať len obnoviteľné, recyklované alebo plne certifikované materiály.

O ďalších päť rokov neskôr si dáva McDonald’s za cieľ znížiť emisie skleníkových plynov či už v rámci prevádzky svojich reštaurácií, alebo pri doprave surovín o 36 percent, teda na úroveň roka 2015.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy McDonald's

Diskusia (0 reakcií)