Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Využitie umelej inteligencie v kampaniach je realitou už aj na Slovensku

02.12.2019, 10:05 | Google

Mnoho menších firiem či jednotlivcov nemá k dispozícii dedikovaný marketingový tím, resp. naň nemajú rozpočet a preto hľadajú také reklamné riešenia, ktoré im nezaberú veľa času, či už v rámci plánovania alebo samotného nasadenia. A netreba zabúdať na to, že pre biznisy je asi najdôležitejšia návratnosť investícií do akejkoľvek reklamnej kampane.

  • Tlačiť
  • 0

Spoločnosť Google uvádza na slovenskom trhu reklamný nástroj „inteligentné kampane“, ktorý napĺňa všetky spomenuté atribúty – jednoduchosť, úsporu času a reálne výsledky.

Tento nástroj je určený najmä pre malé firmy a podnikateľov/jednotlivcov, pričom bol navrhnutý tak, aby nebol náročný na implementáciu, šetril čas a v neposlednom rade priniesol merateľné výsledky, ktoré sú pre malé firmy a podnikateľov na prvom mieste.

Inteligentné kampane sú súčasťou služby Google Ads. Využívajú technológiu strojového učenia na optimalizáciu a tvorbu relevantných reklám v online prostredí na základe informácií, ktoré im poskytne samotná firma, firemná webstránka a tiež informácie uvedené v rámci služby Moja Firma na Googli.

Firmy a podnikatelia si sami nastavia ciele, ktoré sú z ich pohľadu najdôležitejšie ako napríklad zvýšenie počtu prichádzajúcich volaní, predaja a návštevnosti webstránky či zvýšenie počtu návštevníkov samotného obchodu.

„Inteligentné kampane umožňujú firmám vytvoriť reklamu v priebehu niekoľkých minút naprieč rôznymi kanálmi a týmto spôsobom im pomáhajú dosiahnuť aj reálne výsledky. Po nastavení základných parametrov sa k slovu dostáva naša technológia strojového učenia, ktorá dokáže kampaň optimalizovať so zameraním sa na to, čo je primárnym cieľom podnikateľa – inzerenta,“ hovorí Kim Spalding, globálna produktová riaditeľka pre oblasť reklamy v sektore malých a stredných podnikov v spoločnosti Google.

Vďaka strojovému učeniu je možné len za niekoľko minút vytvoriť rôzne varianty reklám, ktoré je možné nasadiť či už priamo vo Vyhľadávači alebo v rámci Obsahovej siete Google, ktorá zahŕňa vyše tri milióny webstránok a aplikácií.

Inteligentné kampane poskytujú firmám dôležité informácie a prinášajú prehľad o tom:

● ako sa darí ich reklame

● aké sú ich reklamy efektívne pre upútanie pozornosti potenciálnych zákazníkov

● koľkokrát si zákazník pozrel ich reklamu a ako na ňu reagoval (išiel na webstránku, zavolal a pod.)

● ako často si potenciálni zákazníci pozreli ktorúkoľvek verziu reklamy

● ako často ľudia klikli na ktorúkoľvek verziu reklamy

● ako často ľudia využili tlačidlo „Zavolaj“, keď sa reklama zobrazila v mobilnom zariadení

● ako často ľudia klikli na firmu v Mapách Google po zobrazení reklamy a prípadne sa nechali k firme aj odnavigovať

Viac informácií o inteligentných kampaniach nájdete v Centre pomoci pre Google Ads. Ako Inteligentné kampane pomáhajú malým firmám a podnikateľom rásť sa dozviete v tomto videu. A v ďalších videách získate informácie, ako tieto kampane fungujú. Ďalšie informácie na stránke Google Ads.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)