Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Slovenský dizajnér Peter Olah zo Škoda Design navrh ol trofeje pre víťaza Tour de France

12.07.2017, 09:31 | Škoda Auto Slovensko

Inšpiráciou bola štúdia elektromobilu Škoda Vision E

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Trofeje pre víťaza tohtoročnej Tour de France vytvoril tím ŠKODA Design na čele so skúseným slovenským dizajnérom Petrom Olahom.

Rovnako ako v minulých rokoch, aj tento rok navrhli odborníci z českej automobilky krištáľové poháre, ktoré 23. júla pozdvihnú k nebu víťazi slávnych cyklistických pretekov. Tieto štyri trofeje reprezentujú to najlepšie z umenia českých sklárov. Pri ich tvorbe bola dizajnérom zdrojom inšpirácie štúdia ŠKODA VISION E. ŠKODA je tiež už štrnástykrát oficiálnym partnerom Tour de France a sponzorom Zeleného dresu pre najlepšieho špurtéra.

Tohtoročná Tour de France opäť potvrdí svoju povesť najnáročnejších cyklistických pretekov sveta: 3 540 kilometrov, 21 etáp, tri náročné horské výjazdy. Víťazi budú v podstate všetci profesionáli, ktorí po trojtýždňových pretekoch prejdú 23. júla cez cieľovú čiaru na Champs-Élysées v Paríži. Na záver slávnych pretekov bude nasledovať tradičné vyvrcholenie: víťazi štyroch kategórií získajú cenné krištáľové trofeje. Vedľa celkového víťaza v Žltom drese sa pocty dočkajú aj víťazi bodového hodnotenia v jednotlivých kategóriách: Zelený dres za najúspešnejšieho špurtéra, Biely dres za najúspešnejšieho mladého profesionála a Bodkovaný dres za najlepšieho vrchára. Po prejazde cieľom, odovzdá predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, Bernhard Maier, najlepšiemu špurtérovi trofej, ktorá bola vyrobená zo zeleného skla, aby ladila so Zeleným dresom víťaza.

Všetky trofeje pre víťaza boli navrhnuté dizajnérmi značky ŠKODA na čele so skúseným slovenským dizajnérom Petrom Olahom a vyrobila ich renomovaná česká sklárska firma LASVIT. Odborníci z tejto sklárskej a dizajnérskej spoločnosti vyrobili tieto majstrovské kusy tento rok už po niekoľkýkrát. Kým rozmery týchto 60 centimetrov vysokých a štyri kilogramy vážiacich umeleckých diel zostávajú nezmenené, každý rok prekvapia dizajnéri značky ŠKODA pri tvorbe pohárov novými kreatívnymi nápadmi dekóru. Pre tohtoročnú Tour de France sa nechali inšpirovať dizajnom štúdie ŠKODA VISION E. Ide o prvú štúdiu elektromobilu českej automobilky, ktorá poskytuje konkrétny a špecifický výhľad na individuálnu mobilitu budúcnosti a prvýkrát bola predstavená verejnosti v polovici apríla tohto roku na autosalóne v Šanghaji. Päťdverové SUV-kupé prejde s čisto elektrickým pohonom až 500 kilometrov, dosahuje stupeň 3 autonómneho riadenia a nadchne svojím emocionálnym dizajnom, vyznačujúcim sa jasnými hranami a dynamickými líniami.

Táto emocionalita sa odráža aj v pohároch pre tohtoročnú Tour de France, ktorá stelesňujú modernú interpretáciu klasického dekorovania českého krištáľového skla. Tiež ŠKODA VISION E si z tohto tradičného umeleckého remesla „vypožičala" niektoré dizajnové prvky, napríklad pri utváraní svetlometov.

ŠKODA je už štrnástykrát oficiálnym partnerom Tour de France Sto štvrtý ročník Tour de France začal 1. júla pri Grand Départ v Düsseldorfe. Vedľa Nemecka, Belgicka a Luxemburska prejde pelotón na svojej viac ako 3 500 kilometrov dlhej trati do Paríža cez 34 francúzskych departementov. ŠKODA tieto najvýznamnejšie cyklistické preteky podporuje od roku 2004. Tento rok je teda oficiálnym partnerom a oficiálnym automobilom už štrnásty raz. Značka ŠKODA poskytne celkom 250 usporiadateľských a sprievodných vozidiel.

Súčasťou flotily je okrem iného aj nové SUV ŠKODA KODIAQ alebo výrazne modernizované vozidlá ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB. Vlajková loď českej značky bude tiež tohtoročným riaditeľským automobilom a povedie celý pelotón.

Mimoriadne nasadila značka ŠKODA v rámci premiérovej etapy v Düsseldorfe tri nové vozidlá ŠKODA KAROQ, ktoré sprevádzali tri tímy ako servisné vozidlá. Počas svojho trojtýždňového nasadenia prejde flotila automobilov ŠKODA celkovo približne 2,8 milióna kilometrov. Od roku 2004 už počet kilometrov, najazdených v rámci Tour de France, predstavuje viac ako 30 miliónov kilometrov. Značkový servis ŠKODA zaistí každý deň kompletnú prípravu všetkých 250 automobilov na nasledujúcu etapu. Vedľa pozície oficiálneho vozidla, ŠKODA už tretíkrát podporuje Tour de France tiež ako sponzor Zeleného dresu pre najlepšieho špurtéra.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)