Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Poštová banka ruší dress code zamestnancov

29.04.2019, 14:45 | Poštová banka

Poštová banka sa rozhodla zakričať do sveta viditeľnú zmenu svojej firemnej kultúry – ruší dress code. Pokračuje tým v pozitívnych zmenách svojej DNA a dokazuje, že aj komunikácia finančných inštitúcií môže byť odvážna. Na svoje posolstvo si vybrala neštandardný nosič, bielu košeľu a nositeľom celej myšlienky sa stal generálny riaditeľ.

  • Tlačiť
  • 0

Poštová banka už dlhšiu dobu posúva hranice komunikácie finančných inštitúcií a buduje si image banky, ktorá sa nebojí robiť inovatívne zmeny a šokovať trh.

V tomto trende nemieni poľaviť a najnovšie vychádza v ústrety aj svojim zamestnancom zrušením dress codu. Fanúšikovia oblekov ich môžu aj naďalej nosiť, no všetci na centrále majú možnosť chodiť do práce v tom, čom sa cítia slobodne. Banka nikomu nič nezakazuje ani neprikazuje.

Neobáva sa ani anarchie v podobe plážovej kultúry, pretože v nej pracujú ľudia, ktorí sú v prvom rade profesionáli. Aj tento krok je súčasťou zmeny Poštovej banky k jej neformálnosti a modernosti. A keďže zamestnanci sú jej najdôležitejšou zložkou stali sa takéto príjemné zmeny v internom prostredí jej prirodzenou súčasťou.

„Viac ako kravaty a podpätky si ceníme ľudskú jedinečnosť a veríme, že najlepšie nápady vznikajú vďaka tomu, že ľudia majú priestor na to, aby mohli byť sami sebou,“ hovorí Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky.

V hlavnej úlohe netradičný mediálny nosič – biela košeľa

Komunikáciu novinky v rámci internej aj externej komunikácie poňala banka naozaj netradične. Pre potrebu kampane si nechala vyrobiť a potlačiť špeciálne biele košele, ktoré doslova dávali zbohom dress codu. Zamestnanci sa o zmene dozvedeli na „Kafé s Andrejom Zaťkom“ a prostredníctvom už spomínaných košieľ, ktoré mali na sebe okrem generálneho riaditeľa, aj manažéri jednotlivých úsekov.

„Naším cieľom je, aby sa zamestnanci cítili v prvom rade pohodlne a prirodzene aj v práci. Trávime tu spoločne veľa času, a preto komfort a dobrá nálada sú nevyhnutnou súčasťou pracovnej atmosféry. Preto si celé vedenie banky oblieklo tieto košele, aby sme potvrdili náš postoj a súhlas s rozhodnutím o zrušení dress codu,“ dodáva Andrej Zaťko.

#Dressrelease

Slová ako „sme neformálna banka s otvorenými názormi“ a „náš úspech nestojí na manžetových gombíkoch, ihličkách či drahých oblekoch“ si na svojich košeliach našli aj novinári, ktorým bola informácia o zrušení dress codu doručená rovnako netradične ako zamestnancom banky.

„Uvedomujeme si, že oblečenie ktoré nosíme v práci hovorí o tom, kto sme. Chceme byť atraktívnejšou bankou nielen pre zákazníkov a súčasných zamestnancov. Tým, že nám záleží na tom,

aby sa naši kolegovia cítili komfortne, vysielame do sveta jasný signál aj pre potenciálnych zamestnancov, ktorí rozmýšľajú podobne,“ upresňuje A. Zaťko.

Kampaň o zrušení dress codu sprevádzal aj prieskum, ktorý ukázal, že Slováci si na formálne oblečenie nepotrpia a na pracovisku je pre nich dôležitá najmä zdvorilosť, rešpekt a úcta voči druhému. Košele a sloboda obliekania si našli svoje miesto aj v printe, online komunikácii a na Facebooku či Linkedine Poštovej banky.

Upcycling a zbierka oblečenia

Spolu so zrušením dress codu sa otvorila otázka, čo s oblekmi a blúzkami, ktoré už nebudú mať svojich majiteľov. Banka preto vyhlásila zber nepotrebného biznis oblečenia a aktívne do neho zapája zamestnancov aj novinárov. Nenosené kúsky tak pomôžu tým, ktorí to potrebujú. Eko iniciatíva banky sa však zberom oblečenia neskončila.

„Na všetko sa snažíme pozerať komplexne. Aj pri zbierke sme sa pýtali samých seba, čo s oblečením, ktoré už nie je vhodné na darovanie. Uvedomujeme si, že rýchla móda je rovnako veľký problém ako prebytočné plasty. Aj preto okrem zberu oblečenia usporiadame workshopy, na ktorých budeme spolu s Nosene učiť zamestnancov, ako z nepotrebného oblečenia vyrobiť obal na notebook, vrecká na potraviny či urobiť zo starej košele novú,“ uzatvára A. Zaťko.

V Poštovej banke nám záleží na životnom prostredí, a preto robíme množstvo akcií na jeho podporu. V minulosti sme otvorili napríklad grant na čistenie studničiek a potokov, v centrále máme koše na separovaný odpad, taktiež sme sa zapojili do výzvy #trashtag a upratali sme okolie našej centrály, uprednostňujeme eko materiály, nekupujeme vody v plastových obaloch, predvolená obojstranná tlač je u nás už dávno samozrejmosťou.

Do širokého portfólia našich ekoprojektov nám prirodzene zapadla aj zbierka už nepotrebného biznis oblečenia.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)