Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Najdôveryhodnejšie značky roku 2017

29.11.2017, 14:06 | Atoz Marketing

Slávnostne priestory hotela Radisson Blu Carlton Bratislava už po druhýkrát hostili galavečer Dôveryhodné značky. Účastníkov slávnostného predávania cien sprevádzala známa moderátorka Andrea Paulínyová spolu s kapelou Jazz Belles trio.

  • Tlačiť
  • 0

Ocenenie si prevzalo 45 najdôveryhodnejších značiek, ktorým slovenskí spotrebitelia v roku 2017 najviac dôverujú. Marketingový program, ktorý je spojený s najrozsiahlejšou nezávislou anketou zameranou na spotrebiteľskú dôveru značiek, je na Slovensku pomerne mladý, ale vďaka výstižnému názvu ocenenia Najdôveryhodnejšia značka sa za krátku dobu stal dostatočne viditeľným a úspešným medzi spotrebiteľmi.

45 kategórií, 450 značiek, 2 000 spotrebiteľov

Do rozsiahlej ankety, ktorú uskutočnila nezávislá agentúra Stem/Mark na prelome mesiacov september a október 2017, sa zapojilo 2 000 respondentov. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov hodnotila v 45 kategóriách takmer 450 značiek, ktoré boli zaradené do prieskumu hlavne na základe ich predajov. Tento rok sa v prieskume objavilo 10 nových kategórií a spotrebitelia mali možnosť hodnotiť dôveru aj v kategóriách ako prípravky na kosti a kĺby, dámska hygiena, dermokozmetika, čerpacie stanice, predajca elektra, predajca odevov, predajca obuvi, športové obchody, balíkové služby a realitné kancelárie.

Z výskumu nezávislej agentúry Stem/Mark vyplýva, že Slováci sú v otázke dôvery pomerne stáli a verní. Keď si značka dôveru spotrebiteľov získa, je veľmi ťažké zvyknúť si na niečo iné. Pokiaľ už určitá značka dôveru spotrebiteľov má, majú konkurenčné značky veľmi ťažkú pozíciu a musia sa veľmi snažiť, aby sa zapísali do pamäti spotrebiteľov ako dôveryhodnejšie. Žiaden spotrebiteľ nemá záujem nakupovať značky, ktorým neverí.

Tieto slová potvrdzujú aj výsledky prieskumu, kde z 94 % svoje prvenstvo obhájili minuloroční favoriti. Svoju dôveru v novej kategórii balíkové služby tento rok získala značka Slovenská pošta. Ďalšou novou kategóriou v prieskume bola kategória čerpacích staníc, v ktorej zvíťazila značka Slovnaft. Do prieskumu bola tento rok zaradená aj kategória dermokozmetiky, ktorú vyhrala značka Vichy a aj kategória dámska hygiena, kde zabodovala značka Always. Obmena tento rok nastala v kategórii malé spotrebiče, kde zabodovala značka Bosch, a v kategórii vlasovej kozmetiky, kde vyhrala značka Head & Shoulders. V rámci nových kategórií sa medzi víťazov programu zaradili značky Nay v kategórii predajca elektra, Deichman v kategórii predajca obuvi, F&F v kategórii predajca odevov a Kamzík v kategórii prípravky na kosti a kĺby. Jednou z nových kategórií bola aj kategória realitných kancelárií, v ktorej prvenstvo získala značka RE/MAX. Kategória športové obchody bola taktiež zaradená do prieskumu ako nová kategória a najväčší počet hlasov získala značka Exisport.

Tri značky získali tento rok v rámci prieskumu viac než 1 000 hlasov z 2 000 možných. Svoj minuloročný triumf zopakovala značka Slovakia, ktorá získala tretí najvyšší počet hlasov. Druhý najväčší počet hlasov v prieskume získala značka dm drogerie. Značka Jar v kategórii prípravkov na umývanie riadu získala ako jediná nad 76 % hlasov a z celého prieskumu zabodovala s najväčším počtom hlasov.

Využitie ocenenia Najdôveryhodnejšia značka

Spoločnosti, ktorých značky spotrebitelia zvolili ako najdôveryhodnejšie, majú možnosť po dobu jedného roka využívať logo Najdôveryhodnejšia značka pri propagácii, a to na obaloch alebo v marketingových kampaniach. Logo Najdôveryhodnejšia značka sa minulý rok objavilo napríklad v marketingovej komunikácií značiek dm drogerie, K-Classic a Lidl. Vybrané víťazné značky organizátor zaradí do rozsiahlej marketingovej kampane, ktorá bude zahrňovať tituly, ako napríklad Telemagazín, Rytmus života a Chvíľka pre teba. Kampaň bude prebiehať začiatkom roku 2018 a jej celkový zásah bude okolo 538 000 slovenských čitateľov.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)