Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Na medzinárodnej súťaži startupov bodovali revolučné novinky

13.07.2017, 15:21 | JA Slovensko

Mladí podnikatelia z Košíc reprezentovali Slovensko na medzinárodnej súťaži Company of the Year 2017 – Najlepšia študentská firma roka 2017 s originálnym produktom v podobe kávy na jedenie

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Vyše 200 študentov z 36 krajín predstavilo najlepšie podnikateľské nápady na súťaži, ktorá sa konala 11. a 12. júla 2017 v Bruseli za účasti belgického kráľa Filipa I. a eurokomisárov Marianne Thyssen a Tibora Navracsicsa.

Študenti košického gymnázia na Poštovej ulici (Viktória Jacková, Zuzana Tokarčíková, Lukáš Tabák a Tomáš Peľak) vyvinuli pod vedením učiteľky Evy Wolfovej jedinečnú kávovú zmes - CoRE, coffee ready to eat. Predávajú ju v rôznych príchutiach cez e-shop a vo vybraných košických kaviarňach.

“Môžeme byť hrdí na tohtoročnú JA Firmu Assum, ktorá sa medzi ostatnými konkrenčnými firmami nestratila a zanechala v návštevníkoch ich predajného stánku pozitívny dojem. Ich zaujímavý nápad – káva na jedenie - zaujal každého, kto má rád kávu, no nie vždy si ju môže dopriať v jej klasickej podobe. Porota ocenila ich prezentačné zručnosti a tímového ducha počas prezentácie”, povedal Peter Kalčevský, programový riaditeľ JA Slovensko, ktorý Košičanov na súťaži sprevádzal.

Víťazom hlavnej ceny a titulu Najlepšia študentská firma roka 2017 sa stala JA Firma Festera z Estónska, ktorá na trh prináša revolučnú novinku – biobox pre domácnosti, ktorý z biologického odpadu za pár týždňov vyrobí humus na hnojenie pôdy. Okrem hlavnej ceny sa ďalej udeľovalo osem cien partnerských organizácií súťaže a cena The Alumni Leadership Award jednotlivcom za najlepšie líderské schopnosti a podporu poslania organizácie Junior Achievement (JA).

O udelení cien rozhodovala medzinárodná porota, ktorej predsedal Nikolaas Tahon, generálny partner Deloitte Accountancy a člen Executive Committee Belgium. Členmi poroty boli zástupcovia významných medzinárodných spoločností akými sú AT&T, AXA, Citi Foundation, Facebook, FedEx, Manpower Group a MetLife Foundation. Študentské firmy boli hodnotené na základe písomných podkladov (podnikateľský plan a výročná správa) a viacerých prezentácií. Tie zahŕňali súkromné panelové interview, prezentáciu pred publikom a interview v predajnom stánku.

Študenti si zakladajú študentské firmy vo vzdelávacom programe JA Aplikovaná ekonómia. Tento najstarší vzdelávací program siete JA vznikol v roku 1919 a ročne ho absolvuje vyše 300 000 študentov v takmer 40 krajinách Európy.

Študentská firma alebo ako ju na Slovensku poznáme pod názvom JA Firma, je jedna z najlepšie rozvinutých koncepcií podnikateľského vzdelávania na svete. Dôvodom úspechu tohto vzdelávania je, že neprebieha izolovane od vonkajšieho sveta školy a vyžaduje si partnerskú spoluprácu s externými organizáciami. Výsledkom takejto spolupráce je reálna skúsenosť žiakov a dokonalé prepojenie teórie s praxou. Je mi však ľúto, že JA Firma stále nie je prirodzenou súčasťou našich školských vzdelávacích programov, ako je to v iných krajinách, kde vidia prínos v rozvoji podnikateľských kompetencií u svojich žiakov. Je to lacný a preventívny  nástroj na riešenie nezamestnanosti mladých ľudí,“ povedal Adam Šepetka, generálny riaditeľ JA Slovensko.

JA Firma ASSUM sa do medzinárodného finále prebojovala po víťazstve v TOP 8 Finále JA Firiem, na ktoré postúpilo osem najlepších firiem z celého Slovenska. Top finále predchádzal JA Veľtrh podnikateľských talentov 2017, ktorý sa konal v apríli v Košiciach za účasti takmer 50 JA Firiem.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)