Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

JA Slovensko oslávilo 25. výročie oceňovaním TOP JA Firiem roka

18.05.2017, 09:50 | JA Slovensko

Titul Najlepšia JA Firma roka 2017 získali v celoslovenskej konkurencii študenti z Gymnázia Poštová Košice (JA Firma ASSUM), ktorí vyrábajú kávovú zmes na jedenie.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Víťazi postupujú na medzinárodnú súťaž Company of the Year Competition 2017, kde budú reprezentovať Slovensko v konkurencii 35 krajín. Ceny v súťaži TOP Finále JA Firiem sa udeľovali 11. mája v Bratislave na slávnostnom galavečere pri príležitosti 25. výročia vzdelávacej neziskovej organizácie JA Slovensko za účasti ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR Petra Plavčana.

Generálna riaditeľka JA Europe Caroline Jenner si zaspomínala na časy, kedy s pomocou filantropa a úspešného podnikateľa Tomáša Baťu zakladala prvú organizáciu Junior Achievement, ktorá sa stala priekopníkom podnikateľského vzdelávania na Slovensku. Na galavečere sa zúčastnili mnohí významní hostia, členovia Správnej rady JA Slovensko, partneri, dobrovoľníci, učitelia a zástupcovia organizácií zastupujúcich oblasť školstva.

“Dnes tu vidím niečo, čo chýba mnohým našim školám a ich žiakom a študentom. Ako ukázali nedávne výsledky testovania PISA, naši žiaci sú málo motivovaní a chýba im sebadôvera. A preto sa mi páči táto aktivita. Rozprával som sa so všetkými ôsmimi tímami a vypočul som si aj pozitívne vystúpenia bývalých absolventov”, uviedol minister Peter Plavčan.

„JA Slovensko predstavuje už 25 rokov vo výchovno-vzdelávacom procese škôl podnikanie ako niečo, čo nesúvisí len s ekonomickými činnosťami a budovaním podnikov, no v skutočnosti predstavuje oveľa viac. Ide o schopnosť jednotlivca identifikovať a využiť príležitosti, zmeniť myšlienky na skutky a plánovať a riadiť procesy za účelom dosiahnutia cieľov. V súčasnosti považujeme podnikateľské vzdelávanie za kľúčovejšie, ako kedykoľvek predtým, a malo by byť súčasťou každej školy,“ povedal generálny riaditeľ Adam Šepetka.

“Sme veľmi radi, že nám odborná porota udelila prvé miesto a posunula nás tak do Bruselu. Môžem garantovať, že budeme pracovať ešte viac ako sme doteraz pracovali, aby sme vo svete ukázali, ako funguje študentská spoločnosť na Slovensku. Verím, že budeme úspešní, uviedol prezident JA Firmy ASSUM Lukáš Tabák.

Na 2. mieste sa umiestnila JA Firma Hal-Tech zo Strednej priemyselnej školy elektrotechnickej Hálova Bratislava, ktorí vyvinuli QiPocket – produkt na bezdrôtové dobíjanie smartfónu. Tretiu cenu si zo súťaže odniesli študenti z JA Firmy G.E.T (Evanjelické gymnázium
Tisovec), ktorí, čisto na prírodnej báze, vyrábajú zubnú pastu BeePaste a rúž BeeLip.

TOP Finále JA Firiem sa zúčastnilo najlepších 8 JA Firiem, ktoré vzišli z národného JA Veľtrhu podnikateľských talentov. Ten sa konal 5. apríla v Košiciach za účasti 48 JA Firiem z celého Slovenska. Študenti v priebehu TOP Finále prezentovali svoje JA Firmy pred odbornou porotou v Národnom podnikateľskom centre. Finále predchádzala mentorovacia fáza, ktorá bola zameraná najmä na rozvíjanie manažérskych, prezentačných a digitálnych zručností.   

JA Slovensko, n. o. je nezisková vzdelávacia organizácia, ktorá už 25 rokov realizuje na školách ucelenú koncepciu nadštandardného zážitkového vzdelávania. Formuje podnikateľské myslenie a finančnú gramotnosť mladých ľudí a ponúka preventívne riešenia pre ich zamestnanosť. V spolupráci so školami vytvára priaznivé a stimulujúce prostredie pre rozvoj osobných kompetencií študentov a učiteľov v rámci podnikateľského vzdelávania.

Školy sa môžu zapojiť do vzdelávacích programov JA Slovensko prostredníctvom online registrácie na webovej stránke www.jaslovensko.sk/vzdelavanieucitelov 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Súvisiace články

Zuzana Kaňuchová vo vedení korporátnej komunikácie Henkel

Zuzana Kaňuchová vo vedení korporátnej komunikácie Henkel

Zuzana Kaňuchová (34), bola menovaná od 1. júna 2017 na regionálnu pozíciu riaditeľky korporátnej komunikácie pre klaster strednej a východnej Európy pre Henkel Slovensko, Henkel Česká republika a Henkel Maďarsko

JA Slovensko ocenilo najlepšie podnikateľské nápady roka

Víťazný tím približuje Dolný Zemplín tradične aj online

Bratislava nie je Blava – BratislavaDen.sk spustil billboardovú kampaň

Gemerka v novej kampani vyzýva ľudí darovať krv

Diskusia (0 reakcií)