Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

AD Prepelent: Články od profesionálov alebo keď je zdrojom Pat & Mat...

11.03.2014, 09:51 | APRSR

  • Tlačiť
  • 0

V novej rubrike Prepelent  sa do nás, PR branže, pustili hneď v trojici článkov autori Zuzana Petková a Ľuboslav Kačalka.  Nie žeby nebolo na práci PR agentúr čo naprávať, a teda aj kritizovať. Spôsob, akým na to však v novej rubrike medialne.sk doteraz išli, je – jemnými slovami klasika – pomerne nešťastný... 

Jednak sa závery týchto článkov opierajú výhradne o vyjadrenia údajných „ľudí z PR, ktorí si však priali zostať v anonymite.“ To samé o sebe výrazne spochybňuje nielen odbornosť a etiku týchto „odborníkov“, ale najmä relevantnosť ich vyjadrení. Ak by sa autori článkov trochu v PR orientovali, vedeli by napríklad o existencii Asociácie PR na Slovensku a možno by oslovili kohokoľvek z našich členov. Určite by sme radi poskytli naše názory a skúsenosti. Samozrejme neanonymnne.  Paradoxom tejto situácie je, že novinári kritizujú PR agentúry za ich neprofesionalitu (čo by samé o sebe bolo v poriadku) a sami porušujú jedno zo základných novinárskych pravidiel: dať priestor všetkým relevantným stranám.  A za tú sa – pri všetkej skromnosti – v APR SR v tejto súvislosti považujeme. 

Prepelent má však pre našu branžu ešte iný, výrazne negatívny rozmer. Problémy, ktoré sa v nich autori snažia pomenovať,  štylizujú cez dramatické slovné spojenia typu: „PR v kríze, výpalníci za dverami, negatívna publicita sa dá vykúpiť, otravné PR, faktúra od profesionála...“ Hoci napríklad po titulku článku „PR v kríze: Keď je škoda väčšia ako prúser“ nasleduje v perexe spresnenie, že ide o krízovú komunikáciu, ale pachuť k PR zostáva... Styling týchto článkov navodzuje najmä pre neznalých atmosféru, že v PR si aktuálne siahame na svoje profesné i morálne dno.

V skutočnosti je to presne naopak. PR zažíva z pohľadu vývoja investícií i využívania tohto  komunikačného nástroja celosvetový boom a odrazom toho je aj rast  tohto segmentu na Slovensku. Podobne ako v iných segmentoch komunikačného biznisu, sa aj PR agentúry, ktorým na profesionalite a kvalite záleží, združujú v asociáciách. Nie je tomu inak ani v našej Asociácii PR SR. Dnes majú naši členovia podľa kvalifikovaných odhadov viac ako 80% podiel na trhu PR služieb. A hrdo sa hlásime  k myšlienkam etiky, dodržiavania štandardov a kvality služieb.

Aj keď to možno na prvý pohľad nevyzerá, máme predsa len s autormi týchto článkov čosi spoločné. Aj nás trápia Pat a Mat agentúry, lebo nám kazia meno.  Ponúkame preto Prepelentu priestor pre diskusiu, názory a skúsenosti našich členov.  Nemáme problém hovoriť  kriticky aj do vlastných radov. Záleží nám totiž na tom, aby sme preukázali klientom a médiám, že naši členovia vedia ponúknuť kvalitu a máme spoločný záujem riešiť problémy súvisiace s neprofesionalitou a neetickým správaním sa niektorých agentúr. Ak to myslia autori týchto článkov vážne, ocenia minimálne to, že už nebudú musieť oslovovať „PR ľudí, ktorí chcú zostať v anonymite“...

Martin Mazag

Prezident APRSR

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)