Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zoznam po rokoch ukončil spoluprácu s webom iMHD.sk

02.11.2015, 14:15 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Slovenská internetová dvojka Zoznam ukončila spoluprácu s webom iMHD.sk, ktorý sa venuje mestskej hromadnej doprave v najväčších mestách a zameriava sa aj na prehľadné cestovné poriadky spojov.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Zoznam

Partnerstvo s iMHD.sk začal Zoznam ešte v roku 2009, išlo o jednu z najväčších spoluprác, ktorých portál realizuje viacero. Od novembra je minulosťou.

„Spolupráca so Zoznam.sk bola ukončená a opäť budeme existovať iba pod imhd.sk,“ potvrdil pre Mediálne.sk zástupca iMHD.sk Lukáš Matta. O zmene informoval web svojich čitateľov ešte koncom minulého týždňa.

Návštevnosť sekcie imhd.zoznam.sk má výrazný podiel na celkovom trafficu Zoznamu. Podľa online AIM monitora išlo v posledných mesiacoch o štvrtú najsilnejšiu sekciu za obsahovým webom Feminity, ekonomickou časťou združujúcou weby oPeniazoch.sk a Dlznik.sk a katalógom.

Detaily ukončenia spolupráce nie sú známe. „Spoluprácu sme ukončili po vzájomnej dohode,“ povedala PR manažérka Zoznamu Andrea Mlynárová.

Zoznam aktuálny „výpadok“ nenahradí vlastným projektom. „Momentálne neplánujeme spustiť vlastný projekt ani partnerskú spoluprácu s týmto obsahovým zameraním,“ dodala A. Mlynárová.

V rámci návštevnosti Zoznam.sk, ktorá je dlhodobo nad dvojmiliónovou hranicou, sa iMDH.sk podieľalo v prvom polroku 2015 priemerným počtom 383 231 reálnych používateľov.

V septembri evidovala sekcia návštevnosť 415-tisíc používateľov na desktopoch a 144-tisíc z mobilných zariadení.

Web iMHD.sk vznikol v roku 2000, zakladateľom bol Michal Dekánek a prevádzkovateľom občianske združenie mhd.sk. Obsahovou dominantou webu sú spomínané cestované poriadky, vyhľadávanie spojov a trasy liniek s mapami vo viacerých slovenských mestách.

Web zahŕňa aj doplnkový obsah k téme mestskej hromadnej dopravy, ako fotogalérie vozidiel, ale napríklad aj používateľskú a dispečerskú diskusiu.

V novembri 2011 prešlo iMHD.sk pod krídlami Zoznamu výrazným redizajnom. K dispozícii sú dlhšie aj mobilné aplikácie iMHD s dopravnými grafikonmi pre Bratislavu a Košice. 

Zoznam na princípe partnerstiev funguje aj vo viacerých ďalších segmentoch. Po ukončení niektorých spoluprác prišiel s vlastnými náhradami. Napríklad po konci partnerstva s Ticketportalom vznikla vlastná platforma na predaj vstupeniek na internete Predpredaj.sk. Zoznam pred niekoľkými rokmi rozviazal spoluprácu s obsahovými webmi oŽene.sk a Autoviny.sk. Ako náhradu za motoristický portál spustil Zoznam vlastný projekt Podkapotou.sk.

V niektorých projektoch vstupuje Zoznam do menších webov aj vlastnícky. Príkladom je videoserver Free.sk, ktorý firma v minulosti odkúpila, čomu takisto prechádzalo dlhodobejšie partnerstvo.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Zoznam

Diskusia (0 reakcií)