Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Za Spotify si platí stále viac ľudí, no strata firmy narástla

06.02.2020, 07:27 | TASR

Spotify, najznámejšia služba na streamovanie hudby na svete, vlani výrazne prehĺbil svoju stratu v dôsledku „agresívneho investovania“. Má však viac aktívnych používateľov aj predplatiteľov.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Spotify

Spotify mal na konci minulého roka 271 miliónov aktívnych používateľov, čo bolo o 31 percent viac ako v predchádzajúcom roku.

Počet platiacich používateľov vzrástol medziročne o 29 percent na 124 miliónov.

Spotify tiež uviedol, že zaznamenal exponenciálny rast, pokiaľ ide o podcasty, pričom počet takzvaných streamovaných hodín stúpol medziročne približne o 200 percent.

Neprehliadnite

Ale agresívne investície do výskumu a marketingu prispeli k prehĺbeniu čistej straty za rok 2019 na viac ako dvojnásobok. Konkrétne na 186 miliónov eur zo 78 miliónov eur v roku 2018.

Tržby spoločnosti registrovanej v Luxembursku pritom vzrástli o 28 percent na 6,7 miliardy eur.

Spotify verí svojej stratégii a tvrdí, že zaznamenal výhody investovania do podcastov. Aj rok 2020 má byť „investičným rokom“.

Spoločnosť vo svojom usmernení uviedla, že do konca tohto roka by mala mať 328 až 348 miliónov aktívnych používateľov a očakáva prevádzkovú stratu medzi 150 a 250 miliónmi eur.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Spotify

Diskusia (0 reakcií)