Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Youtuberom rastú príjmy. Pozrite si, koľko zarábajú najúspešnejší

08.12.2016, 13:48 | pol | © 2016 News and Media Holding

Koľko peňazí hodí, ak patríte k najúspešnejším youtuberom na svete? Otázku, ktorá je stále zahalená pomerne hrubým rúškom tajomstva, sa snaží druhý rok po sebe zodpovedať časopis Forbes, ktorý opäť zostavil rebríček najúspešnejších tvorcov na videoserveri Googlu aj s odhadom ich príjmov. Neohrozený kráľom je dlhodobá svetová jednotka PewDiePie.

  • Tlačiť
  • 0

Byť youtuberom je podľa Forbesu stále výhodnejšie – tvorcovia desiatich najúspešnejších kanálov na YouTube za rok podľa odhadu magazínu zarobili zhruba 70,5 milióna amerických dolárov. To predstavuje medziročný nárast o 23 percent.

Jednotkou s náskokom je medzi youtubermi PewDiePie, 27-ročný Švéd Felix Kjellberg, ktorý má na YouTube takmer 50 miliónov odberateľov. Jeho tržby odhadol Forbes na 15 miliónov dolárov, pred rokom to bolo 12 miliónov.

Rebríček magazínu je zostavený na základe dát zo zdrojov ako Nielsen, IMDB a ďalších, ako aj rozhovorov s agentmi, manažérmi, právnikmi, ľuďmi z odvetvia a samotnými youtubermi.

Ako Forbes pripomína, aj v prípade youtuberov je silnejúcim trendom diverzifikácia príjmov. Tie tvorí čoraz viac zložiek popri základnom zbieraní peňazí za reklamu naviazanú na zverejňované videá.

PewDiePie si napríklad príjmy zvýšil aj vďaka tvorbe pre platenú sekciu YouTube Red. Peniaze navyše mu hodil aj predaj vlastnej knihy. Youtuberi zarábajú aj propagovaním produktov, predávaním vlastných brandovaných vecí, ale aj vydávaním publikácií, účinkovaním v tradičných médiách či vývojom vlastných hier.

Aj vďaka rôznym pridruženým aktivitám poskočil v rebríčku o šesť miest na druhú priečku Roman Atwood, ktorý s tvorbou začal pred piatimi rokmi a za 12-mesačné obdobie do júna tohto roka si zvýšil príjmy na odhadovaných osem miliónov dolárov.

R. Atwoodovi, ktorý je známy vtipnými prankami, pomohlo účinkovanie vo filme, online obchod s vecami, ako aj mnohé komerčné spolupráce vrátane promovania značky toaletného papiera.

Na tretie miesto sa v aktuálnom poradí posunula najvyššie umiestnená ženy Lilly Singh alias Superwoman, ktorá bola vlani ôsma. Forbes jej tržby odhadol na 7,5 milióna dolárov.

V top desiatke youtuberov Forbesu sú aj štyria nováčikovia, teda tvorcovia, ktorí v rebríčku vlani nefigurovali: komentátor videohier Mark Fischbach - Markiplier (5,5 milióna dolárov), najväčší juhoamerický youtuber German Garmendia (5,5 milióna dolárov), komička Colleen Ballinger (5 miliónov) a Tyler Oakley (5 miliónov), ktorý je známy aj vďaka aktivizmu v prospech LGBT komunity.

Zverejňovaním videí na YouTube sa darí slušne zarábať aj najúspešnejším Slovákom. Tí však vzhľadom na menší trh dostávajú za zásah divákov reklamou oveľa nižšie sumy ako ich kolegovia obsluhujúci anglicky hovoriace publikum. Vo všeobecnosti sa v česko-slovenskom teritóriu hovorí zhruba o sume 50 centov za tisíc videní reklamy. 

Najviac fanúšikov majú z domácich kanálov GoGoManTV s vyše 1,4 miliónmi odberateľov a Expl0ited s takmer 630-tisíc odberateľmi.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Forbes, youtuberi

Diskusia (0 reakcií)