Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Web Ženy v meste odštartoval, šéfredaktorkou je Zsilleová

28.01.2015, 12:48 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Nový tematický portál Ženy v meste, ktorý založili bývalí redaktori denníka Sme, je od stredy v ostrej prevádzke. Šéfredaktorkou je Miriam Zsilleová, ktorá v denníku Petit Pressu šéfovala oddeleniu zahraničného spravodajstva. S redakciou webu bude spolupracovať viacero externých autoriek.

  • Tlačiť
  • 0

M. Zsilleová zo Sme odišla spolu s viacerými ďalšími redaktormi po ohlásení vstupu finančnej skupiny Penta. Na Ženách v meste bude participovať aj ďalšia bývalá novinárka Sme Veronika Folentová či Jana Shemesh, píšuca zo zahraničia.

Celkovo je na webe uvedených 13 externých spolupracovníkov, ktorí sa budú podieľať na tvorbe obsahu. Za PR a marketing bude zodpovedná Lucia Fränklová.

Web chce priniesť internetovú stránku pre ženy, aká na Slovensku vraj doteraz chýbala. V hlavnom menu ponúka sekcie Doma, V biznise, Vo svete, Vo vzťahoch, Trendy a Zdravie. Samostatne je v záhlaví vytiahnutý foto- a videoobsah.

„Myslíme si, že sme našli priestor na mediálnom trhu, ktorý nie je vyplnený. Písali nám hlavne ženy, ktorým na Slovensku chýba kvalitné čítanie a iné témy, ako sú len móda, kozmetika a chudnutie,“ hovorí L. Fränklová.

Podľa tvorcov majú Ženy v meste ambíciu písať o ženách, ale aj o mužoch bez predsudkov a korektným jazykom. „Chceme otvárať témy a povzbudiť diskusiu o postavení žien v jednotlivých profesiách, o ich vplyve na spoločnosť i na firmy, kde pracujú. Chceme hovoriť o mužoch, ktorí sa chcú venovať aj rodine, nielen práci,“ podotkla M. Zsilleová.

Web na úvod zverejnil napríklad rozhovor so speváčkou Ewou Farnou či článok Podnikateľské súťaže ženy nevyhrávajú.

„Chceme osloviť všetky ženy a povzbudiť ich, aby hovorili o témach, ktoré im komplikujú život,“ pokračuje M. Zsilleová, podľa ktorej prinesú aj články o ženách na sociálnych sieťach, o postavení architektiek či príbehy žien v zmenárni.

„Venovať sa chceme hendikepovaným, máme pripravené tipy, ako si vybrať správny mobil, ako sa stravovať, ako variť pre deti a pozrieť si u nás budú môcť čitateľky a čitatelia aj recepty a videorecepty,“ informuje ďalej redakcia.

Každý deň bude pravidelne na stránke vychádzať stĺpček, v ktorého písaní sa bude striedať sedem autoriek. Prvý je z pera M. Zsilleovej, vysvetľuje v ňom okolnosti vzniku webu a jeho ciele.

Vydavateľom Žien v meste bude eseročka Webinak, do ktorej portfólia má patriť aj vznikajúci športový web Športinak.sk. Ten by sa mal do ostrej prevádzky dostať v priebehu niekoľkých dní, stojí za ním odchádzajúci šéf športového oddelenia Sme Michal Trško s ďalšími bývalými kolegami.

Popri M. Zsilleovej a M. Trškovi bude minoritný majetkový podiel vo firme patriť aj investorom z Košíc venujúcim sa podnikaniu na webe. Ide o Petra Sádela a Martina Klobušníka, ktorí do Webinak vstupujú cez spoločnosť Wennovatics. P. Sádel bude popri M. Zsilleovej konateľom firmy Webinak.

Poznámka: Portál TREND.sk patrí pod vydavateľstvo News and Media Holding, patriace k skupine Penta. Tá spolupracuje so spoločnosťou NAMAV, s. r. o., ktorá má v Petit Presse menšinový akcionársky podiel.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)