Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Web pre používateľov s Adblockom vypol aj nemecký Bild

13.10.2015, 14:17 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

K blokovaniu používateľov, ktorí majú pri surfovaní zapnutý softvér na vypínanie reklám, pristúpil už aj nemecký Bild. Najväčší európsky denník pri detekcii Adblocku znemožní prístup k obsahu. Čitateľom ponúka predplatné stránky bez reklám.

  • Tlačiť
  • 0

Od utorka sa používatelia s nainštalovaným Adblockom k obsahu Bildu na webe nedostanú. Narazia na upozornenie, ktoré im vysvetľuje, prečo články nemajú k dispozícii.

„Bild.de vám ponúka denne správy po celý deň. Našich 500 reportérov vás informuje z celého sveta. Na to, aby to bolo možné, sme odkázaní aj na príjmy z inzercie. Pretože z výnosov z predaja reklamy môžeme zaplatiť prácu našich novinárov,“ uvádza vydavateľstvo na webe denníka.

Stránka Bildu používateľov s Adblockom ďalej vedie k možnosti, kde ich nabáda k tomu, aby si vypli blokovanie reklám, a to rovno na všetkých weboch. Softvér sa pritom dá nastavovať aj pre jednotlivé stránky.

Ako alternatívu pripravilo médium variant predplatného, takzvaný BILDsmart, ktorý rieši „problém“ používateľov s Adblockom a vypne na stránke 90 percent reklamy. Takýto abonentský program stojí 2,99 eura mesačne, píše DWDL.de.

Vypnutie väčšiny reklám stránku zrýchľuje, čo je aj zväčša hlavný dôvod používateľov k inštalácii pomocných softvérov. Tie pomaly, ale isto začínajú narúšať základný princíp fungovania biznisu a veľké vydavateľstvá proti nemu hľadajú účinné riešenia.

Neprehliadnite

Bild aktuálne dáva BILDsmart zdarma na skúšku používateľom, ktorí sú abonentmi jeho základnej platenej verzie BILDplus. Popri čítaní celého odomknutého obsahu si tak môžu vyskúšať grátis aj web bez reklám.

Podľa Bildu ide zatiaľ o test a zváži aj ďalšie spôsoby, ako pristupovať k ľuďom s Adblockmi. „Aj na webe sa musí financovať novinársky obsah cez oba piliere – reklamu a príjmy z predaja. Inak sa nezávislá žurnalistika ponúkať nedá,“ dupľuje Donata Hopfenová z vedenia Bildu v stanovisku, prečo vydavateľstvo intenzívne pracuje na riešení problému. 

K rovnakému kroku pristúpil zo svetových médií nedávno napríklad aj The Washington Post. Vydavateľstvá vrátane nemeckého Axela Springera, ktorému patrí Bild, sa proti výrobcom Adblockov snažia postupovať aj súdnou cestou.

Naopak, niektorí hráči na trhu majú opačný prístup – prelomový krok urobil Apple, ktorý v najnovšej verzii svojho operačného systému vo webovom prehliadači priamo zahrnul blokovač reklám.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Axel Springer

Diskusia (0 reakcií)