Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Výzva pre výložky aj rigorózku. Ako sa v online darilo Dankovmu stožiaru

27.09.2019, 10:40 | reb | © 2019 News and Media Holding

Stožiar pred budovou Národnej rady (NR) SR stojí takmer mesiac. Nápad, aby pred parlamentom viala slovenská štátna vlajka na jeho vrchole, mal predseda parlamentu Andrej Danko. Vyvolal tým rôznorodé reakcie, venovali sa mu aj médiá na sociálnych sieťach. Ako intenzívne, približujú dáta agentúry Starmedia a jej oddelenia Data Science.

  • Tlačiť
  • 0

Údaje ukazujú, že médiá sa stožiaru venovali aj na svojich profiloch na Facebooku. Denník Sme mu venoval najviac príspevkov, dokopy 11.

V tomto smere ho nasleduje týždenník .týždeň, ktorý mal stožiar na Facebooku päťkrát, ako jediný aj na Instagrame. Týždenník zaznamenal aj najúspešnejší post na Facebooku z pohľadu miery zapojenia svojich fanúšikov. Ďalšie úspešné príspevky patrili politickým stranám, a to SaS a SNS, ktorej A. Danko šéfuje.

Zhodne po štyri príspevky zdieľali o stožiari Denník N a Hospodárske noviny, o jeden menej denník Pravda. Celkovo má téma na najpopulárnejšej sociálnej sieti takmer 5 900 interakcií. 

Data Science sa pozrelo aj na to, aké najčastejšie slová spájali používatelia Facebooku so stožiarom. Výsledky sú rôzne, napríklad Danko, Kapitán, Slovensko, vlajka, hrdosť, ale aj hnoj, nič alebo nevedieť.

Google trendy vo vyhľadávaní ukazujú, že stožiar patril k populárnejším termínom. Prvenstvo si však za posledných 12 mesiacov nesú ponožky, ktoré tradične bodovali v období pred Vianocami. Takmer totožný ohlas na Googli mal vo vyľadávaní výraz „truban“ v čase kauzy drogy lídra Progresívneho Slovenska. 

Téma stožiara výtlakom nemala na iné témy spojené so šéfom SNS, naznačuje počet zobrazení Dankovej podstránky na Wikipedii. Oveľa viac sa stránka zobrazovala pri kauza rigoróznej práce, inaugurácii prezidentky Zuzany Čaputovej a úplne najviac pri bozkávaní výložiek v roku 2017.

Agentúra zozbierala aj „fun facts“, v ktorých poukazuje napríklad na to, že plocha slovenskej vlajky, ktorá veje na stožiari, je 54 štvorcových metrov, čo zodpovedá dvojnásobku rozlohy priemernej bratislavskej garsónky.

Ako už pred časom informovala Kancelária NR SR, výstavbu stožiara, na ktorom veje vlajka od 1. septembra, zbierala Kancelária NR SR financie potrebné na všetky práce, štát nestál nič. Konečná suma nákladov predstavuje 58 043 eur bez DPH vrátane vlajky, výroby stožiara, osadenia a všetkých stavebných prác.

Stožiar príspevkom podporilo 100 prispievateľov, vyzbieralo sa okolo 60-tisíc eur. Napríklad sám A. Danko prispel na sumou 9-tisíc eurami, poslanecký klub Smeru-SD 5-tisíc eur, predseda strany Robert Fico dal osobný dar v hodnote tisíc eur.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Andrej Danko, médiá, parlament, sociálne siete

Diskusia (0 reakcií)