Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Výrazný rast digitálnej reklamy sa po rokoch zastaví, predpovedá Magna

17.06.2019, 16:40 | Vladimíra Orgoňová | © 2019 News and Media Holding

Podľa najnovších odhadov mediálnej siete Magna Global globálne príjmy z digitálnych reklám tento rok porastú o 14 percent. Agentúra Zenith predpovedá do roku 2021 ročne nárast v priemere o 10 percent. Je to výrazné spomalenie z 18 až 20-percentného rastu v predchádzajúcich obdobiach.

  • Tlačiť
  • 0

Celkové reklamné výdavky v Spojených štátoch by tento rok podľa predikcií Magna Global mohli dosiahnuť historicky najvyššiu hodnotu – 220 miliárd dolárov, čo predstavuje nárast o tri percentá oproti minulému roku. Informoval o tom portál Adweek.com.

Podiel digitálnej reklamy by mal predstavovať 57 percent, teda približne 126 miliárd dolárov. Vývoj reklamných online výdavkov v USA tak tiež spomalí, očakáva sa medziročný nárast o 16 percent, kým posledných šesť štvrťrokov rástol v rozmedzí od 19 do 22 percent.

Bod zlomu

„Myslím si, že sme dosiahli bod zlomu v digitálnej reklame,“ povedal výkonný viceprezident Magna Global a autor správy Vincent Létang s dôvetkom, že spomalenie, ktoré Magna a ďalšie agentúry očakávali už roky, nastalo. Ako dodáva, „nič totiž nemôže navždy rásť 20-percentým tempom“.

To ale neznamená, že digitálna reklama niekde stále nebude narastať takým tempom, ktoré by iné platformy závideli. V niektorých krajinách bude stále rast dosahovať dvojciferné čísla, doplnil. 

Na Slovensku 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy online, reklamné výdavky

Diskusia (0 reakcií)