Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Videá youtuberov sleduje pravidelne 40 percent mladých Slovákov

20.04.2017, 10:43 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Autorské videá youtuberov sú populárnym audiovizuálnym obsahom najmä u mladších divákov do 24 rokov. Potvrdzuje to aj aktuálny prieskum, podľa ktorého 40 percent ľudí z tejto cieľovej skupiny sleduje tento obsah na pravidelnej báze. Celkovo sú najsledovanejším typom contentu na YouTube videoklipy.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Kým u najmladšej vekovej skupiny v prieskume spoločnosti Nielsen Admosphere sa k pravidelnému sledovaniu videí youtuberov hlásia dvaja z piatich používateľov, v „susednej“ cieľovke 25 – 34-ročných je to už len 16 percent. Číslo s pribúdajúcim vekom respondentov podľa očakávania ďalej klesá.

Aj tieto dáta dokumentujú, že obsah produkovaný youtubermi má svoje najväčšie publikum u mladých divákov, teda najmä tíndežerov.

„Dôvodom je hlavne to, že táto generácia je vôbec prvá, ktorá už od raného detstva žije s technológiami a je zároveň najaktívnejšia na internete,“ uvádza Nielsen Admosphere.

Ide o používateľov z takzvanej generácie Z, ktorá trávi v online viac času ako predošlé generácie a zároveň v ňom oveľa viac vyhľadáva zábavu. „Títo používatelia v podstate objavili na ‚svojich‘ médiách to, čo tínedžerov všeobecne zaujíma už niekoľko desaťročí: idoly a instantnú zábavu,“ konštatujú autori prieskumu.

Najobľúbenejším slovenským youtuberom zostáva podľa aktuálneho prieskumu GoGo so svojím kanálom GogomanTV. Je tvorcom takzvaných let’s play alebo herných videí a vlogov.

Neprehliadnite

GoGa pozná polovica z tých, ktorí aspoň niekedy pozerajú autorské videá na YouTube. Za najobľúbenejšieho ho označilo 29 percent z nich.

Druhým najznámejším je youtuber Expl0ited, ktorého pozná 29 percent respondentov sledujúcich YouTube. Na treťom mieste je komediálny tvorca Matej Zrebný, ktorého pozná 23 percent.

V rebríčku obľúbenosti u tých používateľov, ktorí poznajú aspoň nejakého youtubera, sa na druhom mieste za GoGom umiestnil kanál Baštrng (14 %), ktorý patrí hercovi Michalovi Kubovčíkovi a o tretie miesto sa delia Matej Zrebný a zábavný kanál Ahoj Slovensko – oba označilo za najobľúbenejší zhodne 12 percent opýtaných.

Celkovo sú autorské videá tretím najsledovanejším formátom u slovenských používateľov YouTubu – na prvom mieste sú videoklipy, na druhom videospoty.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Aspoň občasné sledovanie videoklipov na YouTube uvádzajú tri štvrtiny respondentov. Do prieskumu Nielsen Admosphere z marca tohto roka bolo zapojených 505 respondentov – používateľov internetu.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Expl0ited, GogomanTV, Nielsen Admosphere, YouTube, youtuberi

Diskusia (0 reakcií)