Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tlačové agentúry chcú peniaze od Googlu, Facebooku a spol.

15.12.2017, 15:22 | ČTK

Európske tlačové agentúry požadujú, aby boli veľké internetové firmy, ako napríklad Google, Facebook a Twitter, donútené platiť autorské poplatky za využívanie spravodajského obsahu, ktorý im prináša značné zisky. Vyplýva to zo spoločného vyhlásenia deviatich agentúr zverejneného vo francúzskom denníku Le Monde.

  • Tlačiť
  • 0

Agentúry napríklad upozorňujú, že spravodajstvo je po kontakte s príbuznými a priateľmi druhým najdôležitejším dôvodom pre využívanie sociálnej siete Facebook.

Záujem používateľov o spravodajstvo podľa agentúr pomáha internetovým spoločnostiam zvyšovať príjmy z reklamy na úkor tých, ktorí správy vytvárajú.

„Facebook pri mnohých príležitostiach uviedol, že jeho cieľom je stať sa najväčším médiom na svete. A pritom Facebook ani Google nemajú svoju redakciu. Nemajú žiadne spravodajské siete, národné ani medzinárodné. Nemajú žiadne tímy reportérov v Sýrii, ktorí by riskovali život, aby ukázali pravú tvár vojny,“ uviedli agentúry vo vyhlásení. „Ponúkajú používateľom internetu prácu iných zverejňovaním odkazov na ich správy,“ dodali.

Pod vyhlásením sú podpísané francúzska agentúra AFP, nemecká DPA, britská Press Association, španielska EFE, talianska ANSA, švédska TT, belgická Belga, rakúska APA a holandská ANP.

Európska únia momentálne debatuje o smernici, ktorá by internetové spoločnosti prinútila platiť za spravodajské články, ktoré využívajú alebo na ktoré dávajú odkazy. „Plánovaná direktíva by nariadila veľkým internetovým hráčom platiť spravodajským médiám za milióny správ na ich platformách,“ uviedli tlačové agentúry.

Niektorí členovia Európskeho parlamentu sa obávajú, že navrhovaná smernica by ohrozila bezplatný prístup používateľov internetu ku spravodajstvu. Agentúry však tvrdia, že používatelia by nemali utrpieť žiadnu ujmu. Podľa nich sa iba časť príjmov internetových spoločností z reklamy presunie k tým, ktorí spravodajstvo vytvárajú.

„Pokiaľ na trhu nebude obnovená rovnováha, bude to mať nevyhnutné dôsledky. Spravodajské médiá budú ďalej miznúť,“ upozornili agentúry.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy facebook, Google, Twitter

Diskusia (0 reakcií)