Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Softvér na blokovanie internetovej reklamy je legálny, rozhodol nemecký súd

20.04.2018, 10:25 | ČTK | Mediálne.sk

Softvér na blokovanie reklamy na internete nie je v rozpore so zákonmi. Rozhodol o tom nemecký Spolkový súdny dvor, ktorý tak zamietol žiadosť mediálnej spoločnosti Axel Springer o zákaz softvéru Adblock Plus. Ten si po celom svete stiahli desiatky miliónov používateľov hľadajúcich ochranu pred nechcenou či agresívnou internetovou reklamou.

  • Tlačiť
  • 0

„Sme nadšení, že nemecký najvyšší súd potvrdil právo každého používateľa internetu blokovať nechcenú reklamu,“ reagoval na súdne rozhodnutie Adblock Plus.

Súdne spory namierené proti softvéru Adblock Plus vedú aj ďalšie mediálne spoločnosti, napríklad ProSiebenSat.1 Media, RTL, Süddeutsche Zeitung či Spiegel Online.

Kauza firmy Axel Springer je prvá, ktorá sa dostala až ku Spolkovému súdnemu dvoru, upozorňuje agentúra Reuters.

Firma Axel Springer tvrdila, že blokovanie internetovej reklamy porušuje zákony o hospodárskej súťaži. Súdny dvor však dospel k záveru, že systémy pre blokovanie internetovej reklamy sú legálne.

Uviedol, že v ponuke Adblock Plus nevidí žiadnu nekalú hospodársku súťaž ani žiadne nezákonné obchodné praktiky.

Upozornil tiež, že o použití systému pre blokovanie reklamy rozhoduje používateľ a nie žalovaný podnik.

Súd tiež poukázal na skutočnosť, že žalujúca strana sa proti softvéru pre blokovanie reklamy môže brániť tým, že jeho používateľom zamedzí prístup na svoje internetové stránky.

Firma Axel Springer uviedla, že sa obráti aj na ústavný súd. Systémy pre blokovanie internetovej reklamy podľa nej porušujú slobodu tlače, pretože poškodzujú internetové médiá a ich finančnú životaschopnosť. „Hovoríme tu o útoku na srdce slobodných médií,“ uviedla spoločnosť.

Axel Springer na súde argumentoval aj tým, že doplnky ako Adblock Plus ohrozujú kvalitu aj rozmanitosť informačnej ponuky a tým poškodzujú aj záujmy spoločnosti. 

Súd sa s tým nestotožnil, vydavateľstvo nepochodilo ani so sťažnosťou na takzvaný whitelistening, teda povoľovanie reklamy na weboch, ktoré si za to platia a patrí k nim napríklad aj Google. Takúto praktiku zakázal v roku 2016 vrchný súd v Kolíne, ale vyššia inštancia dospela k inému záveru. 

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Axel Springer, blokovanie reklamy

Diskusia (0 reakcií)