Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Softvér lietadiel Airbus treba reštartovať. Čo ak to pilot nestihne?

28.07.2019 | Matúš Kollár

Diskusia (4 reakcie) Pravidlá diskusie

28.07.2019 | Roman Kanala

Keď sa ľudia rozštuľovali, že MS-DOS 98 treba reštartovať po 40 dňoch, tak oficiálne stanovisko MS-DOS bolo to, že sa im to pri používaní poláme skôr a bude ho treba reštartovať aj tak. Vo firme si nik nevedel predstaviť, že by MS-DOS 98 vydržal bežať nonstop dlhšie, ako 40 dní, lebo maximálny integer bol obmedzený a doň sa ukladal údaj o čase od reštartu. Kto si nepamätá na pamätnú konferenciu s demonštráciou, ako sa MS-DOS 98 zasekáva:
https://www.youtube...

Takže to bude zas len nejaký MS-DOS, ktorému urobili častejší tick, ale nezvýľili hodnotu počítadla tikov. MS-DOS je sranda, keď je zavírovaný na nejakej krabici puberťáka s gamésami. V lietadle človeka prejde smiech.

28.07.2019 | zajo-

no keď to nestihnú, tak .ebnú

29.07.2019 | Jaroslav Raztocny

ziaden MSDOS v Dsktop verzii
je to ARINC system, v skratke jedna sa o proprietarny hard real-time operating system podobne u Linux RTAI, PikeOS ... a podobne ako aj W CE (ktory vsak nesplna poziadavky na interupt latencies pod 50ms)
netreba sirit paniku, najdlhsi let v kuse netrva urcite 149hod. Takze je cas pri kazdom landingu na povinne procedury. Vratane tejto.
A je dobre, ze si vendori plnia svoje povinnosti, informovat o moznom probleme pred katastrofou, ako az po nej. Tak by to malo byt.

29.07.2019 | Peter "fotoba" Fodrek

RTAI/Xenomai povedzme, RT preempt patch, či RTLinuxPro alebo VxWorks sú lepšie