Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Sociálne siete majú podľa prieskumu malý vplyv na politické postoje

05.09.2012, 11:00

Až 84 percent používateľov Facebooku sa v poslednej dobe nijako nevyjadrovalo k politickým témam

  • Tlačiť
  • 0

Americký prezident Barack Obama i jeho republikánsky vyzývateľ Mitt Romney hojne využívajú internetové sociálne siete v snahe získať podporu v novembrových voľbách.

pew-research-center-logo

Podľa prieskumu spoločnosti Pew Research Center však majú siete ako Facebook a Twitter len veľmi malý vplyv na zmenu politických názorov svojich užívateľov. Uviedla to agentúra Reuters.    

"Pre väčšinu tých, ktorí tieto siete používajú, je politický materiál len malou časťou toho, čo sami posielajú alebo čítajú. A vplyv používania sietí (na politické názory) je prinajlepšom obmedzený," uvádza Pew Research Center.    

Podľa spoločnosti sa 84 percent používateľov Facebooku na tejto sieti v poslednej dobe nijako nevyjadrovalo k politickým témam, a to ani formou vlastných oznámení, ani vkladaním odkazov na články v médiách či na stanoviská politikov.    

Prieskum tiež ukázal, že len 36 percent používateľov sociálnych sietí považuje tieto siete za dôležitý nástroj na vytváranie vlastného politického názoru. A len štvrtina používateľov si myslí, že sociálne siete sú dôležité na diskusiu o politických témach.    

Pew Research Center konštatuje, že väčší vplyv majú sociálne siete na voličov demokratov ako na republikánov. Tretina stúpencov demokratov uviedla, že sú vďaka informáciám na sociálnych sieťach politicky aktívnejší než predtým. Medzi voličmi republikánov to bolo len 24 percent.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)