Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Sashe.sk: Aby slovenský hand-made dizajn žil

26.11.2009, 11:30 | Eva Vozárová | © 2009 News and Media Holding

Píšeme o menej známych weboch.

  • Tlačiť
  • 0

Toto nie je Azet ani Zoznam. Dnes: Sashe.sk
Čo nájdete na Sashe.sk?

  • Banánové želé a psa z cukru
  • Kopu vecí, ktoré nenájdete nikde inde
  • Veci na seba alebo na stenu
  • 130 kreatívnych ľudí... and still counting!

Majú tam skvelé banánové želé a ešte pár podobne zábavných veršov. A potom tam majú pár desiatok mimoriadne šikovných ľudí. Tento týždeň bude Toto nie je Azet ani Zoznam zaujímavý hlavne pre dievčatá. Reč bude o Sashe.sk, slovenskej on-line platforme na predaj hand-mad a do-it-yourself módy, umenia a doplnkov.

Hlavne pre nežné pokolenie bude Sashe.sk zaujímavé asi najskôr preto, že v prvom rade dievčatá rady kupujú náušnice, šperky, oblečenie a doplnky. Hlavne také, ktoré nemá nikto iný. A hlavne dievčatám, ak vôbec niekomu, niečo hovoria adresy ako Fler.cz alebo Etsy.com - podobné projekty zamerané na predaj DIY dizajnu, ibaže väčšie a úspešnejšie. Aj nimi sa Sashe.sk do určitej miery inšpirovalo. 

homepage_Sashe.sk

Zdroj: Sashe.sk

Celé Sashe je naproti väčším súrodencom z Česka alebo USA v podstate ešte stále iba projektom v zárodku. Ako vysvetľuje jeden z dvojice autorov Sashe Juraj Mikláš, pôvodná myšlienka vznikla na jar 2008. Pôvodné Sashe.sk bolo výrazne skromnejšie než jeho terajšia verzia. Webstránka s nápadne krikľavým dizajnom mala pôvodne slúžiť iba ako jednoduchý on-line obchod, ktorý Juraj, webdizajnér zo známeho FatChilli, vyrobil na predaj náušníc pre svoju priateľku Sašu Šmidákovú.

Čoskoro sa ale ukázalo, že potenciál mladého webu je možno podstatne väčší. "Priaznivá odozva, keď sa nová kolekcia rozpredala za jeden večer, bola prvým náznakom, že dopyt po hand-made veciach je oveľa väčší, ako sama Saša dokáže pokryť," spomína Juraj. A tak prišiel po pár mesiacoch fungovania zlom: Rozhodnutie, že sa Sashe.sk otvorí okrem Saši aj iným dizajnérom.

Už samotný vznik takejto služby pritom podľa Mikláša má šancu zavážiť. Hoci si sami dizajnéri doteraz väčšinou neuvedomovali, že by im podobná platforma mohla chýbať, jej existencia by mohla rozvoju hand-made umenia reálne napomôcť. "Dizajnérom často ani nenapadlo, že by o ich originálne výrobky mohol mať niekto záujem," tvrdí Mikláš. "Na Slovensku chýbala platforma pre tých najobyčajneších (a o to zaujímavejších) výrobcov - lebo portálov na predaj obrazov, sôch a iného umenia je tu aj zo dvadsať," pokračuje.

Aj nedostatok iných podobných projektov bol možno jednou z príčin, prečo sa bezprostredne po spustení novej - už tej súčasnej - podoby Sashe.sk server takmer okamžite raketovo rozbehol. Iba pred mesiacom a pol začalo podľa tvorcov Sashe.sk fungovať s novou funckionalitou ako obchodovacia platforma pre rôznych predajcov. S prázdnou databázou a nula výrobkami v ponuke. Dnes je predajcov podľa štatistík Sashe vyše 130 a výrobkov je cez 2,5-tisíc. Úspech je to veľký, zdôrazňuje Mikláš, aj preto, že Slováci na podobné druhy sprostredkovaného obchodovania stále nie sú zvyknutí.

Na druhej strane na zbohatnutie alebo slávu po vzore Fler.cz či Etsy to ale zatiaľ ešte tiež nebude. Ale ani to v podstate nevadí. Hlavný cieľ Sashe je totiž zatiaľ podľa Mikláša iný: prilákať ďalších predajcov a dizajnérov, aby bol vo výsledku aj server populárnejší. A okrem toho tak trochu aj pomôcť celej veci. "Ako vraví Saša, aby slovenský hand-made dizajn žil. Aby sa dostal do ulíc, aby by sa výrobcovia hýbali ďalej."

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)