Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

RTVS opäť kupuje nový web. Rozhlasový už nevyužije

25.05.2012, 14:10 | Lukáš Kočišek | © 2012 News and Media Holding

Za 387 500 eur bez DPH ho má vytvoriť spoločnosť Fat Chilli

  • Tlačiť
  • 6

rtvs_logo_oficialne

Nové internetové stránky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) vytvorí spoločnosť Fat Chilli. Ako vyplýva z vestníka verejného obstarávania na internete, zákazku v hodnote 387 500 eur bez DPH získala bez súťaže - v rámci rokovacieho konania bez vyhlásenia verejného obstarávania.

Dôvodom má byť, že telerozhlas využije časti webu www.stv.sk, ktorý už niekoľko rokov spravuje Fat Chilli. RTVS má totiž len obmedzenú licenciu na jeho používanie a nesmie zasahovať do zdrojového kódu. 

"Je to systém, ktorý môžeme ďalej používať a chceme naňho nadviazať," povedala na štvrtkovom zasadnutí Rady RTVS generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková. Za týmto rozhodnutím je podľa nej najmä finančná výhodnosť. "Ten cenový rozdiel oproti iným riešeniam môže byť až niekoľkonásobný," uviedla.

RTVS iba predvlani investoval do nového technologického a vizuálneho riešenia portálu www.rozhlas.sk takmer 140-tisíc eur, nová stránka bola spustená vo februári 2011. V cene boli aj servery, väčšinu sumy však tvorili náklady na programovanie a licencie.

Rozhlas začal pracovať na novom webe, ešte keď nebolo jasné, že sa zlúči s televíziou. Stránka nikdy naplno nefungovala, po zavedení novej korporátnej grafiky RTVS nedokázala ani len zmeniť logá

Teraz od technológií zaplatených pre stránku rozhlasu inštitúcia upúšťa. "Vyšlo nám, že rozhlasový web sa na novú nadstavbu použiť nedá," zdôvodnila Zemková. Ako upozornil poverený šéf techniky Tibor Tarábek, základom každého webu je softvér, na ktorom pracuje. "CMS televízneho webu nám už deviatym rokom prepožičiava Fat Chilli a nie je dôvod to meniť," dodal.



Fat Chilli má pre RTVS vytvoriť dva weby - inštitucionálny a mediálny. Inštitucionálny bude nástupcom súčasnej informačnej stránky www.rtvs.sk, ktorá podľa zákona nesmie obsahovať mediálny obsah a musí byť prístupná aj pre zrakovo a sluchovo postihnutých.

V rámci nového mediálneho webu RTVS dôjde k zlúčeniu súčasných stránok www.stv.sk a www.rozhlas.sk. "Našou métou je mať web kvalitatívne porovnateľný s Českou televíziou," povedal Tarábek. Ako dodal, na webe ČT pracovalo celý rok 30 programátorov, pričom celkové náklady odhadol na 2 380 000 eur.

Nový mediálny web RTVS má byť previazaný so sociálnymi sieťami, obsahovať bude streamy všetkých televíznych aj rozhlasových programových služieb, multimediálne obsahy či správy. "Chceme, aby to ľudí pritiahlo, aby mohli reagovať, chýbala nám interaktivita. Pôjde o kompletné mediálne centrum," dodal.

Členov Rady RTVS zaujímalo, prečo je potrebné opäť meniť aj informačný web www.rtvs.sk, ktorý vznikol už za manažmentu Miloslavy Zemkovej. "Je výhodné, aby jedna spoločnosť riešila oba weby spoločne. S Fat Chilli máme slušnú spoluprácu," odpovedala šéfka RTVS.  

Na projekte nových webov RTVS sa v spolupráci s Fat Chilli podieľa aj šéfdramaturg Rádia_FM Dušan Vančo a zatiaľ bezodplatne aj kreatívne štúdio Milk, ktoré vytvorilo aktuálny vizuál Jednotky a Dvojky. Pod nový mediálny web má byť následne začlenená aj nedávno spustená samostatná stránka Rádia_FM.

Kedy budú nové weby hotové, zatiaľ známe nie je. "Presnejší časový horizont budeme vedieť neskôr," uzavrel hovorca RTVS Richard Šümeghy.

  • Tlačiť
  • 6