Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pribudlo nové česko-slovenské online rádio, stoja za ním populárni YouTuberi

18.11.2015, 15:02 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Od 14. novembra spustilo vysielanie internetové Rádio YTB. Česko-slovenský projekt sa snaží vyťažiť z popularity YouTuberov, ktorých videá na webe sledujú státisíce divákov. Online rádio mieri na mladú cieľovku 10-22-ročných.

  • Tlačiť
  • 0

Projekt Rádia YTB vedie Viktor Mydlo alias Vikiel, ktorý pracuje aj pre regionálne Rádio Rebeca prítomné v FM éteri. Na internetovej stanici zastrešuje ranné vysielanie od 6:30 do 8:00.

Moderovaný je tiež večerný blok medzi 18. – 22. hodinou, v ktorom sa striedajú viacerí YouTuberi. S rádiom spolupracujú Expl0ited, Matúš, Moma, Vidrail či Vláďavideos. Víkendovým hlasom je mladý tvorca Filip Konček alias Mafus TV, ktorý s nápadom internetového rádia prišiel.

Stanica Rádio YTB má ambíciu sprevádzať poslucháčov hovoreným slovom v relevantných časoch – ráno cestou do školy či večer vo voľnom čase.

„Vysielacie časy sú nastavené na základe predbežného prieskumu našich poslucháčov a ich aktivity na on-line kanáloch Rádia YTB, kde sme napriek krátkej dobe získali desaťtisíce aktívnych fanúšikov,“ uvádza sa v tlačovej správe Rádia YTB.

Vo vysielaní budú prevažovať informácie o živote a tvorbe YouTuberov. „YouTuberom je venovaný dostatočný čas a pozornosť na to, aby poskytli svojim fanúšikom všetko, čo chcú počuť a vidieť,“ hovorí riaditeľ rádia V. Mydlo.

Hudobná dramaturgia je nastavená pre mladú cieľovku, žánrovo však nie je špeciálne vyhranená – zastúpený je rock, hip-hop, drum 'n' bass aj dance. Stanica hrá celodenne. 

O stúpajúcej popularite YouTuberov svedčí množstvo odberateľov na ich kanáloch na videoserveri. Napríklad spomínaný Expl0ited, vlastným menom Peter Altof, v súčasnosti eviduje vyše 461-tisíc „followerov“. Najúspešnejším domácim tvorcom je GoGoManTV s viac ako 1,1 miliónom fanúšikov, ktorý sa však na projekte rádia YouTuberov nepodieľa.

Komunita internetových videotvorcov si vďaka obľúbenosti u mladých buduje na webe vlastné fanúšikovské základne. Fenomén pôvodnej tvorby YouTuberov oslovuje najmä nastupujúcu generáciu, ktorá na úkor klasických mediatypov na čele s televíziou prechádza do onlinu. Trend k nám prišiel zo zahraničia a potvrdzuje meniace sa návyky konzumácie médií u najmladších recipientov. 

YouTuberi sa však zo svojho „domovského“ prostredia na webe čoraz častejšie dostávajú aj do tradičných mediálnych projektov. V Česku napríklad uviedla televízna stanica Prima Cool reláciu Hráme s Alim, v ktorej účinkujú YouTuberi vrátane spomínaných slovenských tvorcov Expl0ited, Matúš či Čecha Vidraila.

O americkom duu Smosh, ktoré za rok podľa odhadov časopisu Forbes zarobilo asi 8,5 milióna dolárov, vznikol samostatný film, ktorého témou bol ich osobný a pracovný život. Dvojica Fine Brother's na stanicu Nickelodeon preniesla svoju pôvodne online reláciu React To That. Vlastný televízny seriál má napríklad aj ďalšia úspešná americká dvojica Rhett & Link, ktorá sa zviditeľnila na YouTube.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)