Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Počet „lajkov“ začína skrývať už aj Facebook

30.09.2019, 16:17 | reb | © 2019 News and Media Holding

Sociálna sieť Facebook sa v Austrálii pustila do testovania novej funkcie. Cez víkend prvýkrát začala skrývať počet „lajkov“ a ďalších reakcií pod príspevkami. Tieto počty budú dostupné a viditeľné len pre používateľa, ktorý post pridal.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

facebook

Facebook chce vyskúšať, aké budú reakcie používateľov na túto zásadnú zmenu. Podľa zástupcov spoločnosti experimentu predchádzala aj konzultácia s odborníkmi na duševné zdravie a ľuďmi, ktorí sa zaoberajú šikanou.

Komunikačná riaditeľka Facebooku pre Austráliu a Nový Zéland Mia Garlicková pre web televízie ABC News uviedla, že spoločnosť skúma, ako môže byť odstránením počtu „lajkov“ zlepšiť prostredie sociálnej siete.

Neprehliadnite

Portál píše, že pre Facebook ide o veľký krok, nakoľko je preň logo vztýčeného palca, ktorý zobrazuje „lajk“, charakteristické po celom svete a symbolizuje uznanie a popularitu. Nebude však zobrazovať ani ostatné reakcie – srdiečko, nahnevaného či smutného „smajlíka“ – a neukáže ani počet prehratí pri videách.

„Pomôže to ľuďom zamerať sa viac na kvalitu príspevkov na našej sieti namiesto toho, aby boli posadnutí počítaním ‚lajkov‘?“ načrtla zámer M. Garlicková. 

Snaží sa čeliť tlaku

Podľa štúdie amerického think tanku Pew Research Center až 43 percent tínedžerov vo veku od 13 do 17 rokov v Spojených štátoch cítili tlak v zmysle, že musia zdieľať iba taký obsah, vďaka ktorému budú pred ostatnými vyzerať dobre.

Pre 37 percent respondentov pritom bolo dôležité zdieľať príspevok, ktorým získajú veľa „lajkov“ a komentárov.

Majitelia osobných účtov alebo správcovia firemných profilov môžu pri skúške novej funkcie naďalej vidieť, koľko reakcií získajú.

Facebook prišiel v testovacej verzii s podobným experimentom aj na obrázkovom Instagrame, kde rovnako skryl počet „srdiečok“, ktoré sú ekvivalentom „lajku“ na Facebooku. Bolo to taktiež v Austrálii, ale aj v Kanade, na Novom Zélande, v Japonsku, Taliansku a Írsku.

Skúšané zmeny na sociálnych sieťach naznačujú, že 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy facebook

Diskusia (0 reakcií)