Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Petit Press predáva reklamu na Sme.sk po novom, mobily nacenil samostatne

19.12.2016, 15:42 | Martin Poláš | © 2016 News and Media Holding

Vydavateľstvo Petit Press, ktoré má v portfóliu najčítanejší spravodajský portál Sme.sk, pracuje od novembra s novým cenníkom pre online reklamu. Klientom po úprave ponúka aj nákup s negarantovanými impresiami či nákup v ľubovoľných obdobiach bez fixácie podľa kalendárneho týždňa.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Od 1. novembra upravil Petit Press cenník pri predaji reklamy na Sme.sk do nových kategórií – online inventory je rozdelené pre desktopové a mobilné impresie.

Displejovú reklamu ponúka zároveň vydavateľstvo v troch základných cenových pásmach, v závislosti od toho, či si klient žiada garantované impresie počas presne stanoveného obdobia alebo negarantovaného obdobia.

K tomu bola pridaná aj možnosť takzvaného „televízneho nákupu“, kde Petit Press negarantuje doručenie plánovaného počtu impresií.

Lacnejšie bez garancií 

V praxi vychádza pochopiteľne najdrahšie garantovaný počet zobrazení v garantovanom období, kde je cena 12 eur za tisíc zobrazení (CPT) vo floatingu a 14 eur v sekciách. Týka sa hlavných bannerových pozícií.

Lacnejšie vychádzajú negarantované obdobie alebo negarantovaný počet zobrazení, ako aj umiestnenie v pozícii pod článkom, výškový inzerát v pravom stĺpci a ďalšie menej prominentné plochy.

Zobrazenie reklamy v mobiloch si vydavateľstvo samostatne nacenilo na štyri eurá za tisíc zobrazení. Okrem umiestnenia vo výliste článkov a priamo v nich ide aj zobrazenie v mobilných aplikáciách.

„Reklamné kampane sa zároveň už nemusia objednávať na celé týždne, teda fixne od pondelka do nedele, ale podľa ľubovoľne dlhého obdobia,“ uvádza vydavateľstvo k zmenám cenníka.

Klientov vydavateľstvo zaväzuje k minimálnej objednávke 100-tisíc zobrazení. Zadávateľom poskytuje štandardné objemové zľavy v závislosti od hodnoty celkovej objednávky, ako aj objemové bonusy v závislosti od hodnoty objednávok za zmluvne dohodnuté obdobie.

Dražba viditeľných impresií

Po testovacej prevádzke zavádza Petit Press aj predaj bannerov formou dražby, a to na viditeľné impresie – za tie považuje bannery, z ktorých sa používateľovi zobrazí aspoň 50 percent plochy a na minimálne sekundu po načítaní. Špecifikácia vychádza z medzinárodných štandardov IAB.

Petit Press tiež informuje, že pre e-shopy aj iných partnerov plánuje od druhého kvartálu testovaciu prevádzku retargetingových kampaní prostredníctvom systému INRES, vrátane dynamickej tvorby bannerov.

„Tá umožní napríklad zobrazovanie zliav produktov s uvedením pôvodnej ceny, hodnotenie používateľov priamo v banneri, počet kusov tovaru na sklade či predpokladnaý dátum doručenia,“ uvádza vydavateľstvo.

Okrem zmien online nákupu sa Petit Press pridal k vydavateľstvám, ktoré rušia od roku 2017 agentúrnu províziu so zachovaním doterajších mediálnych bonusov.

„Agentúrna provízia bol prežitok, ktorý pôvodne vznikol v období, keď ešte nefungoval systém mediálnych bonusov. Toto dvojité účtovanie už dlhodobo nemalo opodstatnenie,“ komentoval krok člen predstavenstva Petit Pressu Peter Mačinga.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Petit Press, Sme.sk

Diskusia (0 reakcií)