Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Online magazín Mono odštartoval. Začal témou „celibát“

23.10.2013, 05:31 | Martin Poláš | © 2013 News and Media Holding

Projekt vsádza na hĺbkové spracovanie tém v rámci takzvanej dlhej žurnalistiky

  • Tlačiť
  • 0

Oficiálne od utorka je dostupný nový internetový magazín Mono.sk, za ktorým stojí redaktor týždenníka TREND Pavel Sibyla, novinári denníka Sme a ďalší nezávislí žurnalisti.

Nový web aj pri spustení deklaruje snahu priniesť články, aké v súčasnosti na slovenskom mediálnom trhu absentujú. Odlíšiť sa majú hĺbkou aj rozsahom – Mono má priniesť takzvanú „dlhú žurnalistiku“ (long journalism).

„Mono.sk chce dokázať, že priestor pre ňu, rovnako ako pre poctivé reportáže a analýzy, je aj na Slovensku. Cieľom projektu je navyše naučiť študentov, ako novinárčina vyzerá v skutočnom prostredí,“ uvádzajú autori konceptu.

„Niekoľko jednotlivcov stále verí, že na priestorovo neohraničenej sieti musí existovať aj žurnalistika v slovenčine, ktorej tvorcovia sa nebudú pri každej téme snažiť stlačiť realitu do troch odsekov,“ napísal v úvodnom komentári spoluzakladateľ webu P. Sibyla.

Online magazín sľubuje každý mesiac širšie spracovanie vybranej témy novým, vyčerpávajúcim a vizuálne zaujímavým spôsobom. Prvou témou je celibát a sexuálna zdržanlivosť.

Mono.skZdroj: Mono.sk

Ústredný článok má nadpis „Celibát. Prečo ľudia odmietajú sex“, ako autori sú pod ním podpísaní Patrik Galajda, Michal Gavroň, Pavel Sibyla a Martina Vyskočová. Ako editori figurujú P. Sibyla a Filip Struhárik.

K téme je zverejnený aj komentár Tomáša Prokopčáka, fotogaléria Dve podoby života kňaza autorky Kataríny Acélovej a črta Mirky Gúčikovej.

Autori okrem toho avizujú pravidelné komentáre renomovaných autorov zo Slovenska, ale aj ďalšie kratšie útvary.

Na príprave článkov pre Mono.sk spolupracujú študenti, hlavní redaktori Mono zostali naďalej pôsobiť aj v domovských redakciách.  

Vydavateľom Mono.sk je občianske združenie Asociácia pre inovatívne publikovanie. Neziskovka sa chce financovať z grantov, inzercie a plánuje tiež vstúpiť do systému spoplatnenia obsahu Piano. Združenie okrem publikačnej činnosti deklaruje záujem vzdelávať študentov a odovzdávať im novinárske skúsenosti.

(Poznámka - týždenník Trend patrí spolu s Mediálne.sk pod vydavateľstvo Trend Holding)

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)