Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Netflix: Na Slovensko prídeme v roku 2016

23.02.2015, 12:15 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Americkú online videotéku Netflix budú môcť už čoskoro oficiálne sledovať aj Slováci. Spoločnosť pre Mediálne.sk potvrdila, že v rámci ohlásenej masívnej expanzie zamieri na český, ale aj slovenský trh.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Netflix

To, čo americký Netflix naznačoval v uplynulých týždňoch, je teraz potvrdené. Už v priebehu budúceho roka bude jeho služba dostupná v Česku a rovnaký rámcový dátum spustenia platí aj pre susedný trh – Slovensko, potvrdil pre Mediálne.sk hovorca spoločnosti Cliff Edwards. O expanzii do Česka pôvodne informovali v pondelok Hospodářské noviny.

Netflix je aktuálne dostupný v 50 krajinách, no do roku 2017 chce „pokrytie“ výrazne zvýšiť. Spoločnosť potvrdila zámer globálne expandovať do dovedna 200 štátov, kde chce uviesť svoju platenú službu. V rámci nej ponúka množstvo audiovizuálneho obsahu vrátane premiérových seriálov z vlastnej produkcie.

Netflix sa v tomto roku rozšíri od marca do Austrálie, nedávno vstúpil na kubánsky trh. Na jeseň bude legálne dostupný aj v prvej ázijskej krajine – Japonsku.

V Európe bola video on-demand platforma najprv uvedená v januári 2012 vo Veľkej Británii a Írsku, v priebehu roka sa rozšírila aj do škandinávskych krajín. V septembri 2013 sa videoslužby dočkali Holanďania a o rok neskôr Rakúšania, Belgičania, Francúzi, Nemci, Luxemburčania a Švajčiari.

Nie všade je rovnaký

V Európe musí americká spoločnosť riešiť priebežne aj niektoré regionálne odlišnosti, ktoré sa amerického trhu netýkajú. Napríklad vo Francúzsku nie je povolené sprístupňovať online filmy skôr ako tri roky po ich kinodistribúcii.

Za niektoré „problémy“ si ale Netflix môže aj sám – práva na šírenie House of Cards má prémiový kanál Sky, ktorý ich získal ešte v čase, keď európska expanzia Netflixu nebola v pláne. Seriálový tromf z vlastných rúk, pri ktorom o pár dní uvedie už tretiu sériu, tak paradoxne spoločnosť odovzdala súperovi.

Napriek tomu platí, že Netflix je v súčasnosti najväčším hráčom, pokiaľ ide o streamovacie služby, ktoré sa stávajú priamou konkurenciou tradičným televíziám. Celosvetovo v súčasnosti Netflix eviduje vyše 57 miliónov abonentov, pričom viac ako 18 miliónov predplatiteľov bolo koncom vlaňajška mimo domáceho trhu v USA.

Netflix popri ponuke klasickej videotéky so staršími seriály či hollywoodskymi filmami útočí v prvom rade premiérovými seriálmi a spomínanou vlastnou tvorbou – z jeho dielne pochádzajú známe tituly ako House of Cards, Orange Is The New Black či Hemlock Grove.

Seriál Domček z kariet (House of Cards)Zdroj: digitaltrends.com

Spoločnosť pravidelne ohlasuje nové projekty, v ktorých vsádza na žánrovú pestrosť, ale aj lokálnu produkciu v jednotlivých krajinách, ktorú plánuje zintenzívniť. Napríklad vo Francúzsku nakrúca jednu z prvých produkcií v neanglickom jazyku – seriál Marseille, pri ktorom využíva námet House of Cards. Ten pretvára na verziu s lokálnymi špecifikami, osemdielny seriál uvedie spoločnosť na jeseň 2015.

Investuje miliardy

Na výrobu pôvodného obsahu chce firma celkovo v tomto roku minúť okolo troch miliárd dolárov. Za túto sumu vznikne zhruba 320 hodín seriálov, filmov, dokumentov či comedy programov. Ďalších 600 miliónov investuje spoločnosť v roku 2015 na marketing a pol miliardy na technológie.

Výrazné investície sa spoločnosti vracajú – vo štvrtom kvartáli minulého roka dosiahli tržby 1,3 miliardy USD, kým o rok skôr to bolo „len“ 962 miliónov. Čistý zisk vo štvrťroku Netflix takmer zdvojnásobil – zo 48 na 83 miliónov dolárov, hoci na zlepšenej bilancii sa podieľal aj daňový bonus.

Aby sa trend rastu nezastavil, oznámil Netflix vo februári, že na seba vezme dlh v hodnote minimálne jednej miliardy dolárov. Obsah chce formou dlhodobého úveru financovať počas nasledujúcich rokov.

Čo ponúkne Netflix na Slovensku a koľko bude stáť, nie je zatiaľ jasné. Spoločnosť má viacero variantov predplatného, základný mesačný prístup k online streamu stojí v USA 7,99 dolára.

Nemci a Rakúšania platia 7,99 eura na mesiac za SD stream, o euro drahší je HD stream s možnosťou sledovať obsah na dvoch zariadeniach naraz. Za 11,99 eura možno používať štyri zariadenia súčasne a obsah pozerať v Ultra HD.

Netflix štartoval pôvodne v roku 1997 ako požičovňa DVD, ktoré v rámci USA distribuoval poštou. Výrazný posun v podnikateľských aktivitách spoločnosti priniesol o pár rokov neskôr trend sledovania programov cez internet. Vlastné online streamovacie služby prevádzkuje aj Amazon či Hulu, v Európe expanduje Horizon TV z portfólia Liberty Global, vlastníka káblového operátora UPC.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Netflix

Súvisiace články

Netflix na Slovensku? Otázka krátkeho času

Netflix na Slovensku? Otázka krátkeho času Mediálne.24

Súhrn zahraničných správ zo sveta médií: Google je dôveryhodnejší ako weby, ktoré agreguje / Facebook už nechce nezmysly v news feede / Po odsune polonahých dám z bulváru sa zvýšila návštevnosť webu, kde zostali 3

Netflix výrazne expanduje v Európe. Bude na skok od Slovenska

Spustili nový spravodajský web. Prevádzkujú ho ľudia z PR agentúry

Nový Razr prichádza a my voláme: Hello Moto!

Ako sa pripraviť na digitálnu smrť. Právnik radí, čo s Facebookom nebohého

Diskusia (0 reakcií)