Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Návštevnosť webov: Dlhodobý líder Azet.sk vypadol z prvej desiatky

07.05.2019, 14:31 | © 2019 News and Media Holding

V apríli prešiel doterajší výskum AIMmonitor pod aktualizovanú metodiku gemiusOverNight, čím došlo aj k zmene názvu merania návštevnosti webových stránok na IABmonitor. S upgradom sa zmenilo aj meranie reálnych používateľov (RU). Po zavedení nového systému výrazne klesol Azet.sk. Výsledok súvisí so zmenami, pre ktoré sa rozhodli vo vydavateľstve Ringier Axel Springer Slovakia.

  • Tlačiť
  • 2

Prechod na aktualizovanú metodiku gemiusOverNight bol avizovaný už minulý rok v rámci tendra na nového dodávateľa výskumu. Za realizátora výskumu bola vybraná spoločnosť Gemius Slovakia. Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia je zadávateľom výskumu od roku 2006.

Nová metodika prináša podľa IAB Slovakia viacero vylepšení v rámci výsledkov. Aktualizovaná metodika gemiusOverNight obsahuje sadu metodík a prístupov, ktoré majú reflektovať realitu v súvislosti s vývojom trhu lepšie ako v predchádzajúcej metodike Multiplatform. V rámci výstupných dát tak môžu vznikať rozdiely v porovnaní s predchádzajúcim meraním (do 31. marca).

Nová metodika meria návštevnosť na súhrnnej platforme Total, počítačovej PC a mobilných Smartphone a Tablet.

Podľa testovacích dát sa očakáva v priemere nárast počtu RU webov na Total o štyri percentá, pokles na platforme PC o tri percentá a nárast mobilných platforiem Smartphone a Tablet o tri percentá oproti predchádzajúcej metodike Multiplatform. Vývoj návštevnosti jednotlivých médií sa môže líšiť v závislosti od charakteristiky ich návštevnosti.

IAB Slovakia vysvetľuje, že rozdiely môžu vznikať hneď z niekoľkých dôvodov. Po novom totiž algoritmus zohľadňuje nielen správanie sa používateľov na danom serveri, ale pracuje aj s charakteristikou trafficu na celom meranom webe.

Prínosom má byť vyššia stabilita algoritmu a odolnosť proti potenciálnym manipuláciám s návštevnosťou, napríklad prostredníctvom robotickej návštevnosti.

Ringier zmenil vlajkovú loď

Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia spoločne s realizátorom neodporúča dáta gemiusOverNight porovnávať s predchádzajúcimi výsledkami merania – realizovanými do konca marca. Medzimesačné rozdiely sa totiž v apríli odvíjali aj od zmeny samotnej metodiky.

V uplynulom mesiaci sa vytvorilo nové poradie

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy návštevnosť AIMmonitor, návštevnosť IABmonitor