Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Najznámejší youtuber to prehnal. YouTube z jeho videí stiahol reklamu

14.02.2017 | Jozef Tvardzík | © 2017 News and Media Holding

Videoportál YouTube potrestal jednu z najobľúbenejších hviezd webu po tom, čo sa zistilo, že PewDiePie zverejnil kontroverzné videá s nacistickými odkazmi a antisemitským obsahom. YouTuber totiž vytvoril v posledných mesiacoch niekoľko videí, ktorých terčom boli Židia.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Mladý Švéd PewDieDie, vlastným menom Felix Kjellberg, tvrdí, že šlo o recesiu, a nie o prejav nenávisti. Jeho cieľom vraj nebolo vytvárať antisemitskú náladu.

„Snažil som sa poukázať na to, aký šialený je dnešný moderný svet. Najmä pokiaľ ide o služby, ktoré si na internete môžete kúpiť,“ obhajoval sa 27-ročný youtuber. Jeho kanál pritom odoberá neuveriteľných 53 miliónov ľudí a jeho videá boli prehrané už 14,7-miliárdkrát.

Mladík zverejnil videá, na ktorých vystupovali jeho známi, ktorým zaplatil. V jednom videu tancovali Indovia, ktorí držali nápis Smrť všetkým Židom. V ďalšom klipe sa muž prezliekol za Ježiša Krista a tvrdil, že Hitler neurobil nič zlé.

Celkovo zverejnil deväť videí s antisemitským a rasistickým obsahom. Okrem Indov a Ježiša provokoval PewDiePie ďalším videom, na ktorom v čiapke so sloganom Make America Great Again sleduje záznam Hitlerovho príhovoru.

Proti youtuberovi sa vzbúrili jeho obchodní partneri. Vlani Švéd vďaka nim zarobil 15 miliónov dolárov. Výhodná bola pre neho aj dohoda s multimediálnou spoločnosťou Marker Studios z koncernu Disney. Tá však aktuálne ypovedala s mladíkom zmluvu.

Z webu Maker Studios už zmizli všetky zmienky o youtuberovi. „Felix si popularitu získal provokatívnosťou a neúctivosťou. V tomto prípade ale zašiel príliš ďaleko a jeho videá sú nenáležité,“ uviedla tlačová hovorkyňa Maker Studios. Spoločnosť jeho videá stiahla.

Najnovšie zasiahol aj portál YouTube, ktorý zatiaľ z jeho kontroverzných videí stiahol reklamu. So svojou šou Scare PewDiePie je jednou z najslávnejších celebrít na platenej platforme YouTube Red, ktorá funguje v USA, Austrálii a na Novom Zélande. Zástupcovia YouTubu sa k škandalóznym výrokom bližšie nevyjadrili.

Okrem reklamy však americký gigant Google, ktorý vlastní YouTube, stiahol youtubera aj z preferovaného vyhľadávania na službe Google Preferred, ktorá pomáha prilákať väčší počet inzerentov a zadávateľom umožňuje objednať si reklamu v najsledovanejších kanáloch.

YouTube tiež zrušil štart druhej série relácie Scare PewDiePie, no zatiaľ nestiahol žiadne z kontroverzných videí svojej hviezdy. Podľa pravidiel videoservera môžu byť zverejnené videá urážlivé či nevkusné v prípade, že ide očividne o humor respektíve satiru. Pravidlá pri monetizácii sú však prísnejšie - reklama sa nedá spojiť s videami s citlivými témami.  

Videá nie sú „problémom“ len pre mladého Švéda, ale aj pre samotný Google. Služba YouTube Red je relatívne  novou obchodnou stratégiou spoločnosti s cenou 9,99 dolára na mesiac. Mesačný paušál má kompenzovať výpadky príjmov z reklám a načrtol alternatívny obchodný model, vďaka ktorému by Google mohol v budúcnosti zarobiť viac. Problémy s najslávnejším youtuberom tak môžu obchodne poškodiť aj tejto službe.

Konflikt s YouTubom mal Švéd už koncom minulého roka. Vtedy natočil video, kde svojim fanúšikom oznámil, že keď dosiahne 50 miliónov followerov, zmaže svoj účet a založí si nový kanál.

Nepáčila sa mu politika zobrazovaní videí, ktorá podľa neho škodí tvorcom. Predtým YouTube  automaticky ponúkal nové videá z kanálov, ktoré používateľ odoberal. Po novom si používateľ sám tieto videá musí nájsť v špeciálnej záložke, ktorú podľa mladíka veľa ľudí nepoužíva.

Namiesto videí z kanálov, ktoré používateľ odoberá, tak YouTube ponúka celkovo najsledovanejšie videá na portáli, a to aj spred niekoľkých týždňov. PewDiePie tvrdí, že niekedy mu sekcie „Odporúčané videá“ prinášali okolo 60 percent návštev, teraz je to vraj len necelé jedno percento.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Tagy Disney, PewDiePie, YouTube