Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Najväčší český web bude naďalej obchodovať s konšpirátorskými stránkami

09.08.2017, 19:15 | ČTK

Internetová firma Seznam.cz nakoniec nebude hodnotiť obsah spravodajských webov kvôli umiestňovaniu reklamy na nich zo svojho reklamného systémiu Sklik. O novozavedených pravidlách, ktoré znemožňovali umiestnenie reklamy na dezinformačných weboch predstavenstvo firmy údajne nevedelo a následne ich zrušilo. Vyplýva to zo stredajšieho vyjadrenia spoločnosti.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

"Predstavenstvo o zámere sprísniť pravidlá reklamy v oblasti spravodajských webov nevedelo, a ak by o ňom odo mňa vedelo, nepustilo by ho do realizácie. Predstavenstvo a majiteľ spoločnosti si neželajú, aby sme sa snažili určovať objektívnosť a pravdivosť spravodajských webov, ktoré sú zaradené do našej reklamnej siete. Preto sme dnes z pravidiel reklamy tieto kritériá pre spravodajské weby odobrali, "uviedol výkonný riaditeľ Zozname Michal Feix.

O zavedení prísnejších pravidiel pre zaradenie webov do reklamnej siete Sklik informovali niektoré médiá minulý týždeň. Aby mohli spravodajské weby zobraziť Sklik, nesmeli podľa týchto pravidiel okrem iného uvádzať nepravdivé a zavádzajúce informácie, vydávať komentáre a konšpiračné teórie alebo zverejňovať články s vymyslenými autormi. Na webe musel byť tiež uvedený jeho prevádzkovateľ.

Sprísnenie pravidiel vyvolalo rozporuplné reakcie. Ocenila ho časť politikov vrátane premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD), podľa ktorého išlo o dobrú metódu, ako čeliť serverom, ktoré šíria lživé informácie. Hovorca prezidenta Jiří Ovčáček naopak firmu za to, že požadovala dodržiavanie spravodajské etiky, skritizoval a označil to za cenzúru.
Sklik zobrazuje na weboch reklamu na rôzne firmy či služby. Do programu sa môžu ako partneri zapojiť servery spĺňajúce podmienky Seznam.cz a za zobrazenie reklamy na svojich weboch potom dostávajú od Seznam.cz províziu z výnosov z reklamy.

Seznam.cz má ročné tržby vzše tri miliardy korún. Významnú časť tvoria práve príjmy z inzercie. Majiteľom spoločnosti je jej zakladateľ Ivo Lukačovič.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1