Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Musk chce web na overovanie pravdivosti článkov. S názvom ako ruská propaganda

24.05.2018, 14:43 | Marián Biel | © 2018 News and Media Holding

Pravda je zhoda tvrdení so skutočnosťou. Tak znie jedná z definícii tohto pojmu. O jej presadzovanie v médiách sa začína s novým projektom snažiť aj Elon Musk, šéf Tesla Motors a SpaceX. Na Twitteri prezradil plány na nový web, ktorý bude akýmsi centrom overovania informácií. Nazývať by sa mal Pravda.

  • Tlačiť
  • 1

„Idem vytvoriť stránku, kde bude môcť verejnosť hodnotiť pravdivosť akéhokoľvek článku a sledovať skóre dôveryhodnosti každého novinára, editora a publikácie. Asi ju nazvem Pravda...“ napísal E. Musk na sociálnej sieti. 

Mohlo by sa zdať, že šéf Tesly sa začal zaujímať o slovenčinu alebo češtinu, v skutočnosti je to ale skôr narážka na rovnako znejúce slovo v ruštine. 

Ruský denník Pravda bol kedysi jedným hlavných nástrojov propagandy komunistickej strany. A Rusko je tiež posledné roky spájané s mnohými závažnými diskreditačnými a dezinformačnými aktivitami. Okrem iného mali dopomôcť k ovplyvňovaniu verejnosti pri ostatných prezidentských voľbách v USA.

Neprehliadnite

Pod Muskovým oznámením na Twitteri sa už objavili informácie, že veľmi pravdeopodobne nejde o žart. Už v októbri minulého roka bola v Kalifornii založená spoločnosť Pravda Corp, v ktorej figuruje Jared Birch. Ide o spolupracovníka E. Muska, ktorý šéfuje projektu Neuralink a tiež je súčasťou vedenia Muskovej firmy The Boring Company.

Nápad je to, samozrejme, zaujímavý a potrebný. Nie je ale unikátny. Na tomto princípe už roky v Spojených štátoch fungujú stránky ako Snopes.com, FactCheck.org a veľa ďalších. Tie takisto overujú faktografiu správ. Zatiaľ nie je jasné, ako si E. Musk predstavuje overovanie „pravdy“ na základne „hlasovania verejnosti“.

Vo svojic komentároch E. Musk zdôrazňuje práve hodnotenie či skórovanie kredibility novinárov a médií. Ozvali sa tak aj hlasy, že je to dôsledok nie najlepších vzťahov multimilionára s médiami, hlavne po negatívnych článkoch o problémoch automobilky Tesla Motors.  

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Elon Musk, hoax, Tesla Motors