Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo majú ľudia potrebu sledovať videá, ako iní ľudia jedia

06.08.2019, 10:35 | Adrián Berecz | © 2019 News and Media Holding

Na YouTube nájdete tisíce a tisíce videí, kde varia jedlo, hodnotia reštaurácie, ochutnávajú novinky v rýchlom občerstvení či supermarketoch, testujú zahraničné špeciality, organizujú gastronomické výlety do rôznych miest a krajín, komentujú vlastné každodenné stravovanie, robia rekordy v množstve zjedeného jedla za určitý čas, či len tak jedia a rozprávajú smerom k divákovi. Food videá sú na internete populárne, úspešné kanály s miliónovými návštevami si dokážu zarobiť nemalé peniaze. Prečo sa im tak darí?

  • Tlačiť
  • 0

Štyri milióny ľudí si pozrelo video, ako si dvojročné dieťa vychutnáva kuracie nugetky a hranolčeky, zatiaľ čo tri milióny ľudí sledovalo jeho šesťročného súrodenca, ako sa s vervou púšťa do hamburgera z fast foodu.

Obe videá sú súčasťou youtubového kanálu, kde rodina Candoovcov pravidelne uverejňuje videá, vďaka ktorým zarába peniaze jedením pizze, vyprážaných kurčiat či instantných rezancov.

Biznis model je jednoduchý – stačí si zadovážiť jedlo, nafilmovať sa pritom, spraviť niekoľko detailných záberov na príťažlivo a lahodne vyzerajúce kúsky pokrmu a zavesiť to na internet.

Gastrotrendy

Existuje viacero podkategórií potravinových kanálov. Jedným z konceptov je „What I Eat In A Day“ – celebrity, herci, modelky, internetové hviezdy, ale aj bežní ľudia zhŕňajú, čo a koľko jedla v daný deň presne skonzumovali. Spravidla tak propagujú konkrétny životný štýl alebo formu stravovania, napríklad vegánstvo.

Treba ich však brať s rezervou a vnímať skôr ako inšpiráciu, pretože väčšina rodín nemá finančné prostriedky a možnosti sa nepretržite stravovať organickou stravou ako prestížne a bohaté topmodelky, upozorňuje blog, ktorý analyzoval jednotlivé gastrotrendy na YouTube.

Neprehliadnite

Videí s receptami sa na internete nachádza pomaly viac ako tých s mačkami. Jeden z najznámejších kanálov je Tasty, ktorý produkuje krátke a zjednodušené videá. Diváci ich zvyknú 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy jedlo, YouTube, youtuberi

Diskusia (0 reakcií)