Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ľudia z Postoy.sk zakladajú konzervatívny denník, zatiaľ ho podporilo 300 darcov

11.03.2015, 12:07 | © 2015 News and Media Holding

„Slovensko bude mať konzervatívny denník,“ hlása aktualizovaný titulok na webe konzervativnydennik.sk. Stoja za nim ľudia z portálov Postoy.sk a Svetkrestanstva.sk. Tí ešte vo februári oznámili zámer vybudovať nové médium, ktoré podľa nich na Slovensku chýba.

  • Tlačiť
  • 0

Zdroj: konzervativnydennik.sk

O konzervatívnom denníku začali iniciátori uvažovať dávnejšie, zámer predstavili po nedávnom referende o ochrane rodiny, pri ktorom poukazovali na to, že pri verejnej diskusii na podobné témy konzervatívne médium chýba.

Aktuálne jeho blížiaci sa vznik potvrdzuje zmenený web konzervativnydennik.sk. „Nový projekt spustíme o niekoľko mesiacov, pravdepodobne hneď po lete,“ uviedol pre Mediálne.sk Lukáš Melicher, štatutárny zástupca Postoy.sk.

Postoy bude od júna spravodajskejší

Zatiaľ nie je jasné, aký bude názov nového média, ani či bude sídliť na niektorej z existujúcich domén. Podľa doterajších krokov sa ale zdá, že na plnohodnotný spravodajský portál by sa mohla pretransformovať samotná stránka Postoy.sk.

Občianske združenie s rovnomenným názvom si už na Úrade priemyselného vlastníctva registrovalo pred pár dňami ochrannú známku v znení „Konzervatívny denník Postoy.sk“.

„Stále platí, že sme v projektovej fáze a pri množstve vecí diskutujeme o najlepšom riešení. Od vzniku Postoy.sk tento rok ubehne 10 rokov, takže chceme využiť základňu čitateľov, ktorí ho pravidelne sledujú a majú radi a z jeho potenciálu ťažiť aj pri vzniku konzervatívneho denníka. Jeho záber však bude výrazne širší,“ vysvetľuje L. Melicher s tým, že momentálne pracujú na redizajne Postoy.sk, kde chcú začať od júna prinášať viac spravodajstva.

Majú polovicu potrebnej sumy

Ešte vo februári ľudia zo spomínaných kresťansky zameraných webov začali zbierku, v ktorej chcú od podporovateľov získať potrebné prostriedky na spustenie média. Métou bolo 80-tisíc eur, k 11. marcu majú viac ako polovicu – vyše 41-tisíc. Rozhodnutie spustiť nový web je platné aj v prípade, ak by sa celá suma nevyzbierala. L. Melicher je však presvedčený o opaku.

„Plánujeme vyzbierať viac ako 80-tisíc eur,“ tvrdí. „Veríme, že sa nám podarí osloviť ďalších nových darcov, ktorí sa stotožňujú s myšlienkou vytvoriť konzervatívne médium a začnú nás menšou čiastkou podporovať mesačne.

Doteraz tak urobilo vyše 300 ľudí a našou snahou je postaviť náš projekt práve na malých pravidelných darcoch, ktorí nás budú podporovať piatimi či desiatimi eurami mesačne. Takže momentálne aktívne pracujeme na ich oslovovaní a rozširovaní ich základne,“ pokračuje L. Melicher, podľa ktorého zatiaľ s väčším, strategickým investorom nerokovali, no nebránia sa tomu.

Zatiaľ bez príjmov z inzercie

Postoy.sk v januári dosiahol podľa údajov redakcie návštevnosť 160-tisíc ľudí, vo februári klesol na 100-tisícovú hranicu. Za vlaňajšok neeviduje redakcia žiadne príjmy z inzercie. „Náš projekt doteraz fungoval viac na dobrovoľníckej ako profesionálnej báze,“ načrtol L. Melicher.

Kto by mal tvoriť obsah nového konzervatívneho média, zatiaľ zástupca zakladateľov neuviedol. Na čele redakcie Postoy.sk je Lukáš Obšitník.

„Nateraz je predčasné hovoriť o konkrétnych menách, stále rokujeme s viacerými ľuďmi, ktorí prejavili vážny záujem o spoluprácu, takže by som nechcel predbiehať. Momentálne pôsobia v iných médiách, keď dospejeme k dohode, budeme informovať,“ dodal L. Melicher, ktorý zároveň potvrdil, že konzervatívny denník bude mať online podobu, o tlačenej momentálne neuvažujú.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)