Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hlavné správy uvádzajú, že sú najdôveryhodnejší web. Mýlia sa

13.06.2019 | reb

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

13.06.2019 | Truhlik999

https://www.hlavne spravy . Sk/struharik-o-hlavnych-spravach-klame-klame-klame­-no-jednoducho-dennik-n/1786952

Tu sa tvrdí opak.

Ešte musíte zakázať tie internetu, inak ľudia nebudú dlhodobo verit.

Je v záujme progresivnej demokracie, aby zavládne názory boli vypnuté - zbytočne matù ľudí.

13.06.2019 | @@@

aha takže ked si hlavne spravy vysvetlia vysledky po svojom je to zle ale ked to urobia mainsteamove media tak už je to ok :D :D :D ....zaujimave :D

13.06.2019 | Roman Kanala

To sú fakt dementi. Veď to majú na grafe, ako to tí Angláni posudzovali. "Heard of" nie je to isté, ako "trusted". Jednoducho o tom smradľavom plátku ľudia už počuli.

Ja som ho aj čítal. Asi tak 3-4 krát, vždy v asi v ročnom intervale. Teraz by som to mal zas pozrieť, či je to stále rovnaký hnoj. Podľa Anglánov je to preto, že sú dôveryhodní.

13.06.2019 | 01guliver

kazdy má právo si prečítat hocijaké stránky,či sú to hlavnésprávy,trend,sme ,pravda ,zahranicné a iné,keď niekto utočí na jednú stranu a hadzu ju do jedného koša tak čo si o tom ma človek pomysliet,prečo nenecháte si urobiť každeho čitatela svoj názor na danú stránku, čo ked človek označí ,že je trend ,sme,pravda atd konšpiračná stránka,denník-bude tiež niekto utočit na neho,ešte že človek nečíta slovenské denníky,stránky lebo je to bieda,ako cely Trend čo nevie že je ekonomicky denník ale stáva sa z neho bulvár....

14.06.2019 | enko

skusim jednoducho, v zaciatkom krizy na ukrajine vsetky konspiratorske weby zverejnovali fotku (2,3,4) z hranicneho prechodu s popisom ako ukrajinci utekaju z krajiny smerom do ruska, na fotkach boli kolony aut cakajucich na hranicnom prechode a teraz ten zvrat...v skutocnosti to boli ukrajinci na polsko-ukrajinskej hranici vracajuci sa z nakupov alebo z prace, takze co ? samy konspiracny hnoj, bud pouzit fotomontaz, alebo foto z uplne inej prilezitosti a doplnit o vymysleny text, preco na sme, trend, denniku N nenajdem fake fotky s vymyslenym poppisom ? cize nejde o to, co clovek oznaci za konspiracnu stranku, to samotna stranka svojimi spravami sa zaraduje do konspiracneho pomyselneho suflicka, alebo inak...daj konkretny link z dennika N, sme.sk, etrend kde bude fotka z vymyslenym alebo nepravdivym popisom

14.06.2019 | Jaro Polakovič

Kazde Slovenske medium patri nejakej financnej skupine, teda oligarchom. Oligarchia nema zaujem objektivne informovat. Media im sluzia na manipulaciu, ovplyvnovanie verejnej mienky a vytvaranie politickej klimy.

14.06.2019 | atabaz

Je zaujímavé, do akej miery stúplo sebavedomie niektorým zástupcom médií a do akej miery sú presvedčení o tom, že bez nich by bol občan absolútne "zdezorientovaný", neschopný už nebodaj poznať, kde je sever, kde je juh, čo je čierne, čo biele. Len oni mu dajú najavo, kde je pravda, kde je lož na domácej či svetovej politickej scéne, len oni mu umožnia poznať, kedy je jeho myslenie a správanie "na úrovni," kedy je "in". Už aj upozorneniami na to, čo by ľudia nemali a čo by mali čítať, čo by nemali sledovať, ponižujú občanov, pokladajú ich za nesvojprávne bytosti, ktoré si bez ich usmernení neporadia v živote.

Súdny človek si dokáže vybrať z čítaného, čomu uverí, čomu nie. Médiá v podmienkach demokracie nesmú skĺzavať do úlohy "príručiek" správneho myslenia a najmä nie do podoby "politických agitiek" v záujme plnenia istých politických cieľov, ktoré za určujúce pokladá ktosi vplyvný. Úprimný záujem o občana, nie
o akékoľvek "skupinové"záujmy vplyvných - to je hlavný pracovný program novinára v demokracii.

Zaručenou cestou poznania, kde je pravda, je sledovanie viacerých informačných zdrojov a ich porovnávanie (na porovnávanie sa v súčasnosti najviac zabúda) a jednak charakter argumentácie autorov hodnotiacich článkov. Musia to byť argumenty podložené konkrétnymi dôkazmi niečoho, čo je objektom kritiky a presvedčivými stanoviskami ľudí, ktorých informácie sú informáciami o kritizovaných javoch a o kritizovaných ľuďoch takrečeno "z prvej ruky", lebo sú priamo zaangažovaní do objasňovania kritizovaných javov.

Dôležité je, akú vzorku médií predloží respondentom, ktorí majú určiť dôveryhodné médiá z ich pohľadu, organizátor prieskumu. Analytici - ako potvrdzuje aj tento článok - predkladajú respondentom už "hotový zoznam médií", spomedzi ktorých si respondenti vyberajú.

14.06.2019 | Jozko Ferko

absolútne jedinú PRAVDU a tie správne správy uverejňujú dennik N, SME a TREND. :-) . Toto progresívci začnú učiť deti už od škôlky a budete mať vystarané...Klamú absolútne všetci. Každý píše tú jeho " Pravdu"... S ľudmi, ktorí žili v socíku to majú dnešní " novinári" ťažšie pretože sú odolní voči propagande či už je modrá alebo červená. Nedajú sa tak ľahko manipulovať. Títo sa ale o chvíľu pominú a pre jediných novinárov, ktorí píšu pravdu a nič len pravdu sa otvára obrovské pole na šírenie pravdy cez facebook, twitter atd.