Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Gordulič o relácii na Sme.sk: Ventilujem si aj frustráciu a beznádej z čítania novín

21.12.2015, 13:15 | Simona Turková | © 2015 News and Media Holding

Známy komik a scenárista Ján Gordulič sa rozhodol svojským spôsobom prekopať klasické televízne spravodajstvo a dať mu v online inovatínejšiu podobu. Na webe Sme.sk vychádza jeho satirická šou Ťažký týždeň s Janom Gorduličom, kde sa cez slzy smeje nielen z fungovania Slovenska. Tento žáner podľa neho u nás chýba.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Sme reláciu publikuje od decembra vo svojej sekcii TV, zahŕňa ju však pod brand svojho zábavného webu s virálnym obsahom Fičí.sk. Týždeň s Janom Gorduličom má za sebou tri časti. 

Ústrednými témami ostatného vydania boli napríklad bojovníci Islamského štátu, štedrý Mikuláš v podobe vládneho Ficovho balíčka či zvolenie Viery Tomanovej do novej, „záhadami opradenej“ funkcie komisárky pre deti. Diel má približne osem minút, počas ktorých sa satirou a čiernym humorom nešetrí.

Podľa J. Gorduliča má nová zábavná relácia dva hlavné ciele. „Prvým je upozorniť na nezmyselné počínanie ľudí, ktorí vedú Slovensko a kohokoľvek, kto robí hlúpe, krátkozraké a zlé veci. Druhý je vyventilovať si frustráciu a beznádej, ktorá ma občas pri čítaní novín ovládne.“

Spoločne s tímom scenáristov a priateľov Mariánom Psárom, Martinou Madejovou, Michalom Hlavačkom a Ľubom Nemešom sa snažia vyberať témy, ktoré zaujímajú a znepokojujú slovenského diváka. So záujmom publika sú spokojní.

„Videá majú do 24 hodín na tv.sme.sk spravidla okolo 12-15-tisíc videní, čo je na slovenský internet celkom v pohode číslo. Neskôr, keď ich zverejníme aj na Facebooku, narastie to do desaťtisícov,“ uviedol humorista a dodáva, že ideálnym cieľom by bolo prilákať 50 až 100-tisíc divákov týždenne.

K nápadu vlastnej šou doviedol J. Gorduliča podľa jeho slov aj megaúspech virálneho videa, v ktorom na tému kauza Váhostav trefne titulkuje rozhovor moderátora a svojrázneho Španiela. To za pár mesiacov zaznamenalo na YouTube vyše pol milióna videní.

„Vtedy som si uvedomil, že politická videosatira u nás chýba a že často ľudia nemajú prehľad a nestíhajú sledovať všetky kauzy. Pomôže im, ak im ich zrekapitulujete,“ dodal pre Mediálne.sk.

Tí, ktorí poznajú anglického komika a komentátora Johna Olivera, si môžu všimnúť značnú podobu Ťažkého týždňa s jeho populárnou reláciou Last Week Tonight na televízii HBO. 

Okrem satirického formátu na webe Sme je J. Gordulič autorom známej slovenskej stand-up šou Silné reči a ako scenárista sa podieľal na niekoľkých úspešných seriáloch a sitcomoch.

Sme v minulosti formát tohto žánru na webe malo, keď aktuality z predošlého týždňa vtipne vo svojej relácii glosoval Tomáš Hudák. Po ňom divákov bavil v zábavnom formáte Pavel Graus, ktorý reláciu ukončil po vyše 100 dieloch v lete 2013. 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy humor, Ján Gordulič, Online show, satira, Ťažký týždeň s Janom Gorduličom, Váhostav

Diskusia (0 reakcií)