Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Google sa ospravedlňuje, že reklamou živí aj extrémistov. Veľa s tým však nerobí

21.03.2017, 09:49 | pol | SITA

Sťažnosti zadávateľov z predošlých dní donútili Google verejne sa ospravedlniť svojim hlavným inzerentom za to, že sa ich reklama objavila popri videách s extrémistickým a iným nevhodným obsahom. Čo s tým však chce Google robiť do budúcnosti, nie je jasné.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy

Google

„Rád by som sa ospravedlnil našim partnerom a inzerentom, ktorých reklamné spoty boli k zhliadnutiu spolu s kontroverznými materiálmi. Preberáme za to zodpovednosť,“ povedal Matt Brittin, šéf Googlu pre Európu.

Niekoľko významných spoločností a reklamných zadávateľov v uplynulých dňoch stiahlo svoje spoty z vyhľadávača Google a YouTubu po tom, ako sa ich produkty objavovali spolu s videami rozličných extrémistických skupín a jednotlivcov vrátane bývalého vodcu Ku Klux Klanu Davida Duka.

Google sa spolieha na používateľov, ktorí nahlasujú firme nevhodný obsah nahraný na ich platformy. Takto označené príspevky sú následne v 98 percentách prípadov posúdené do 24 hodín, tvrdí vedenie Googlu. M. Brittin však podotkol, že spoločnosť bude musieť pri riešení podobných problémov zaviesť vyšší štandard, informovala stanica CNN.

Zadávateľom sa táto obhajoba Googlu zdá byť nedostatočná, podľa viacerých firma v tomto ohľade nerobí dosť. Výsledkom je, že peniaze z reklamných príjmov si delia aj autori pochybného obsahu vrátane extrémistov.

Ostrú kritiku adresovala Googlu napríklad členka britského parlamentu Yvette Cooperová, podľa ktorej si spoločnosť stále nepripúšťa vážnosť situácie a škodlivosť obsahu, ktorý u seba zastrešuje.

„Ospravedlnenie Google nestačí. Mali by povedať, či vrátia reklamné príjmy spojené s pochybným obsahom a zodpovedať dôležitú otázku, čo vlastne chcú robiť, aby vykorenili extrémizmus a nelegálny obsah z YouTubu, pretože to sa im stále nedarí, je plný nezákonných či nenávistných videí,“ načrtla podľa Guardianu politička, podľa ktorej sa Google neodhodlal stále k tomu, aby použil niektorý zo svojich nástrojov na identifikáciu nezákonného obsahu.

M. Brittin zdupľoval, že Google bude v tomto ohľade robiť viac a ďalšie detaily k tomu poskytne čoskoro. Zástupca spoločnosti ale ani na viackrát položenú otázku priamo neodpovedal, či Google začne proaktívne vyhľadávať škodlivý obsah. Dodal, že skúmajú, ako čo najlepšie zabezpečiť dodržiavanie legislatívy, no ide o to, aké má v tomto smere firma reálne dostupné možnosti či technológiu.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Google

Diskusia (0 reakcií)