Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Google obmedzí cielenie politickej reklamy na konkrétnych ľudí

21.11.2019, 17:05 | ČTK

Americká internetová spoločnosť Google znemožní inzerentom zacieliť politickú reklamu na konkrétnych používateľov na základe ich politických preferencií. Naďalej však bude možné politickú reklamu cieliť podľa veku, pohlavia či bydliska používateľov.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Google

Nové pravidlá začnú platiť už nasledujúci týždeň vo Veľkej Británii, kde budú v decembri predčasné parlamentné voľby. V Európskej únii vstúpi do platnosti do konca tohto roka a v ostatných krajinách začiatkom januára, napísala agentúra AP.

Google tiež oznámil, že bude podnikať kroky proti zjavne zavádzajúcim informáciám v politických reklamách. V tom sa líši od Facebooku, ktorý podľa svojho šéfa Marka Zuckerberga fakty v politickej reklame overovať neplánuje, píše server BBC.

„Vzhľadom k obavám a diskusiám okolo politickej reklamy a dôležitosti dôvery v demokratický proces chceme zlepšiť dôveru voličov v politické inzeráty, ktoré môžu vidieť na našich platformách,“ uviedol Google. Naznačil, že bude v tomto smere postupovať obozretne a zasahovať len v prípade najočividnejších dezinformácií.

Neprehliadnite

„Uvedomujeme si, že rázny politický dialóg je dôležitou súčasťou demokracie, a že nikto nedokáže rozumne posúdiť každé politické tvrdenie, protitvrdenie a narážku,“ upozornil Google. „Takže očakávame, že počet politických reklám, pri ktorých podnikneme opatrenia, bude veľmi obmedzený,“ dodal.

Politická reklama sa podľa BBC podieľa len relatívne malou čiastkou na celkových príjmoch spoločnosti Google z inzercie, ktoré vlani činili zhruba 116 miliárd dolárov. Google prevádzkuje najpoužívanejší internetový vyhľadávač na svete a ďalšie služby.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Google

Diskusia (0 reakcií)