Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Google chce donútiť vydavateľov, aby vypli najotravnejšie reklamy

10.08.2017, 15:34 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Boj proti otravnej reklame zintenzívnil Google pred pár mesiacmi, keď predstavil ideu svojho prehliadača Chrome, v ktorom vypne agresívne inzertné formáty. Publisherom dáva dovtedy možnosť, aby si skontrolovali, či takúto reklamu majú na svojich weboch a zbavili sa jej.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy

Google

Google spustil ešte v júni projekt Ad Experience Report, kde si vydavatelia môžu overiť, či ich desktopové a mobilné stránky ponúkajú „nezávadnú“ reklamu. Ako píše Google, za dva mesiace to využilo zhruba 140-tisíc subjektov.

Firma tak posúdila množstvo stránok, porušenie pravidiel základného používateľského komfortu našla pri menej ako jednom percente webov. Z toho 60 percent stránok pochádzalo z Európy a 40 percent z USA.

Pri desktopových verziách bola väčšina – 97 percent agresívnych formátov – vyskakujúce pop-up reklamy. Pri mobiloch mali pop-upy 54-percentný podiel, 21 percent porušení pravidiel bola príliš hustá reklama, čo znamená, že inzercia zaberala viac ako 30 percent obrazovky.

Najviac otravujú pop-upy

Google, ktorý je súčasťou Koalície pre lepšie reklamy (Coallition for Better Ads), už skôr robil medzi používateľmi rozsiahly prieskum, v ktorom ich nechal posúdiť až 104 agresívnych formátov reklamy. Respondenti vtedy neprekvapivo potvrdilo, že najviac ich pri prezeraní webov otravujú vyskakovacie reklamy, automaticky prehrávané videá so zvukom či príliš veľa zobrazovanej reklamy, píše AdAge.

Až polovica opýtaných uviedla, že by druhý raz nenavštívili web, na ktorom narazili na otravný pop-up. Koalícia, v ktorej sú aj Facebook, IAB, veľké médiá ako Wahstington Post či zadávatelia Unilever a Procter & Gamble, aj na základe spätnej väzby od používateľov nastavila štandardy, ako má vyzerať vhodná internetová reklama.

Google publisherom radí, ako agresívne reklamné formáty typu pop-up nahradiť na webstránkach inou formou. Firma pripomína, že otravná a agresívna reklama je hlavný dôvod, pre ktorý si používatelia inštalujú adblockery, teda sotvér, ktorý reklamu na weboch blokuje. Tento dôvod ako primárny uviedlo až 69 percent používateľov adblockerov. Tie kazia biznis nielen vydavateľom, ale aj samotnému Googlu, ktorá prevádzkuje najväčšiu reklamnú sieť sveta s vlaňajším výnosom 79 miliárd dolárov.

Agresívnej reklamy sa chce Google zbaviť

Google po vyhodnotení reklamných formátov desiatok tisíc webov teraz zapojeným publisherom po celom svete posiela report, v ktorom upozorňuje na agresívnu reklamu na ich stránkach. Ako uvádza AdAge, medzi tými, čo majú na webe aj agresívne formáty, sú aj známe médiá ako Los Angeles Time, Independnet či Chicago Tribune.

Google nateraz agresívne formáty nezablokuje, najskôr chce dať publisherom nástroj, ktorým si môže svoje stránky skontrolovať a nedostatky odstrániť. Ako firma uvádza, k agresívnym formátom sa uchyľujú predovšetkým menšie či nízkorozpočtové weby, ktoré nie vždy majú odborníkov, ktorí dokážu posúdiť vhodnosť formátov, prípadne agresívnu reklamu nasadzujú úmyselne. Každý vydavateľ, ktorý použije nástroj Ad Experience Report, dostane vo videu spätnú väzbu, čo presne je na jeho stránke v rozpore s pravidlami.

Prísnejší prístup zvolí Google v budúcom roku, keď plánuje uviesť verziu svojho prehliadača Chrome, ktorá bude blokovať agresívnu reklamu. Google sa bráni označeniu, že de facto spúšťa vlastný adblocker. Podľa firmy ide o filter, ktorý má odstrániť otravné reklamy. To má pomôcť k tomu, aby si menej ľudí inštalovalo adblockery a aby sa im zobrazovali reklamy, ktoré spĺňajú pravidlá.

„Dobrá správa je, že nie je pravda, že by ľudia nenávideli všetku reklamu – len tú otravnú. Jej nahradeniu za prijateľné formáty pomôže tvorcom obsahu v tom, aby mohli ďalej financovať svoju práce z online inzercie,“ píše v blogu Googlu manažér firmy Scott Spencer, ktorý zároveň vysvetľuje, že Google bude naďalej intenzívne podporovať štandardy, ktoré zostavila Koalícia.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Google

Diskusia (0 reakcií)