Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Facebook zasiahol pred eurovoľbami. V Taliansku zrušil podozrivé účty

13.05.2019, 09:46 | TASR

Sociálna sieť Facebook v nedeľu informovala, že zrušila niekoľko používateľských účtov v Taliansku, ktoré boli buď falošné, alebo šírili pred blížiacimi sa voľbami do Európskeho parlamentu falošné správy.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy

facebook

Ako v pondelok pripomenula agentúra Reuters, Európska únia varovala, že zo zahraničia môže dôjsť k pokusom o zasahovanie do kampane pred voľbami do europarlamentu, ktoré sa v jednotlivých členských štátoch uskutočnia od štvrtka 23. do nedele 26. mája.

Európska komisia preto v apríli vyzvala spoločnosti Google, Facebook a Twitter, aby urobili viac pre boj proti falošným správam pred eurovoľbami.

Facebook informoval, že boli odstránené „série falošných a duplicitných účtov, ktoré porušili našu politiku autentického správania“. Niekoľko stránok bolo zasa zrušených z dôvodu porušenia pravidiel o zmene mena používateľa.

Hovorca Facebooku v Taliansku dodal, že „podnikli kroky proti niektorým stránkam, ktoré opakovane šírili nekorektné informácie“. Dodal, že rozhodnutie o zablokovaní stránok bolo prijaté aj na základe analýzy poskytnutej aktivistickou skupinou Avaaz.

Avaaz v nedeľu informoval, že Facebook v Taliansku zrušil 23 účtov, ktoré sledovalo viac ako 2,46 milióna ľudí. Išlo o účty, ktoré šírili „nepravdivé informácie a rozdeľujúci obsah“ o témach ako migrácia a očkovanie či antisemitizmus.

Reuters dodal, že viac ako polovica zrušených účtov podporovala buď Hnutie piatich hviezd alebo stranu Liga Severu, ktoré sú súčasťou vládnej koalície a programovo sa hlásia k nacionalistom.

Neprehliadnite

Reuters pripomenul, že veľké internetové platformy vlani v októbri pristúpili k dobrovoľnému kódexu, ktorý má v Európe zabezpečiť v prvom rade transparentnosť digitálnych volebných kampaní.

Politická reklama na sieťach a platformách prevádzkovaných veľkými firmami by napríklad mala byť jasným spôsobom rozpoznateľná a nemala by byť zavádzajúca – napríklad ohľadom toho, kto reklamné oznámenie zaplatil. Spoločnosti majú mať tiež jasne dané a zrozumiteľné postupy na identifikáciu a rušenie falošných účtov, často využívaných na šírenie dezinformácií či takzvané „fake news“.

„Sme odhodlaní chrániť integritu volieb v rámci Európskej únie a celého sveta,“ povedal hovorca Facebooku.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy facebook