Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Facebook nabáda: "Pýtajte sa". Jeho používatelia nájdu odpovede na všetko

29.07.2010, 12:30 | Eva Vozárová | © 2010 News and Media Holding

Sociálna sieť spustila očakávanú službu Questions. S pol miliardou surferov môže zavariť všetkým ostatným hráčom v segmente.

  • Tlačiť
  • 0

Yahoo! Answers, Mahalo alebo Aardvark by sa do budúcna mali cítiť menej bezpečne. Služby hľadajúce odpovede na otázky používateľov majú nového významného konurenta - Facebook. Sociálna sieť s pol miliardou používateľov spustila v stredu službu Questions. Facebook o tom informoval na svojom blogu.

Nová služba bude súčasťou homepage každého používateľa. Položiť otázku bude možné rovnakým spôsobom, akým sa v súčasnosti aktualizuje status na Facebooku. Okrem možností “zmeniť status”, “pridať odkaz” alebo “pridať foto” pribudne aj možnosť “spýtať sa otázku”.

K nájdeniu žiadúcich odpovedí chcú Facebook Questions pomáhať viacerými spôsobmi. Otázky bude možné označovať a triediť podľa tagov, pridávať k nim obrázky, na ktoré sa chcú používatelia spýtať alebo pridať jednotlivé otázky do zoznamu sledovaných stránok. takým spôsobom chce Facebook používateľov priebežne informovať o nových odpovediach.

questions_Facebook.com

Zdroj: Facebook.com

Nová služba zatiaľ nie je dostupná pre všetkých. Podľa CNet News v prvej fáze dostalo prístup približne jedno percento používateľov sociálnej siete. Postupne by sa mali otázky otvoriť aj pre ostatných surferov. Každá položená otázka bude navyše verejná, nebude možné ju položiť v privátnom móde, v ktorom by sa niektorým používateľom nezobrazovala.

Spustenie Facebook Questions vyvolalo silnú vlnu pozornosti voči sociálnej sieti. Blogeri aj médiá čakajú, aký bude mať spustenie novinky dopad na skupinu podobných služieb, ktoré existujú už niekoľko rokov. Niektoré predpoklady hrajú výrazne do kariet Facebooku - napríklad fakt, že na sociálnej sieti bude mať k otázkam prístup 500 miliónov používateľov.

Výhodou pre Facebook je aj skutočnosť, že chce na zodpovedanie otázok využiť v prvom rade sieť kontaktov pýtajúcich sa používateľov. Tým budú Questions konkurovať najmä službe Aardvark, ktorá patrí Google. Tá sa tiež pokúša pri vyhľadávaní využiť najmä sociálny rozmer.

Konkurentami pre Facebook sa však stanú napríklad aj Yahoo! Answers alebo Ask.com. Druhá zo služieb len tento týžden prešla rozsiahlymi zmenami, keď sa jej prevádzkovateľ IAC rozhodol vrátiť k pôvodnému zameraniu služby, ktorým boli práve otázky a odpovede. O spustení Facebook Questions sa hovorilo už pred dvomi mesiacmi. Vtedy sociálna sieť prvý raz informovala, že plánuje spustenie takejto služby, zároveň pre ňu hľadala prvých betatesterov. Viac informácií o Facebook Questions.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)