Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Facebook lepší ako firemný web. Zákazníci ho ako marketingový kanál uprednostňujú

27.09.2010, 11:59 | Eva Vozárová | © 2010 News and Media Holding

Obľúbený je podľa prieskumu aj direct mail, firemné blogy sú na chvoste popularity.

  • Tlačiť
  • 0

Tvrdenie, že Facebook je pre firmy dôležitým nástrojom, by sa naozaj nemalo podceňovať. Zdôrazňuje to poradenská spoločnosť Beyond. Z prieskumu jej vyplynulo, že Facebook používajú zákazníci ako zdroj nových informácií o firmách radšej než firemné weby alebo blogy. Informuje o tom britský server New Media Age.

Podľa výsledkov prieskumu označilo Facebook za najobľúbenejší zdroj informácií o firmách 23 % z 2500 respondentov. Rovnaké percento sa vyjadrilo v prospech directmailového marketingu. Naproti tomu firemné stránky preferuje 21% opýtaných. Firemné blogy obišli najhoršie - prednosť im dávajú iba tri percentá respondentov.

Okrem preferencie rôznych komunikačných kanálov skúmal Beyond aj motiváciu surferov k sledovaniu firiem na Facebooku. Presná polovica opýtaných pripustila, že produkt alebo spoločnosť si pridávajú medzi svoje obľúbené stránky zo zištných dôvodov - v snahe dostať sa k akciovým alebo zľavovým ponukám. Tretina sa priznala, že na “Páči sa mi to” kliknú iba vtedy, ak majú produkt alebo firmu skutočne radi. Dvadsaťsedem percent chce mať cez Facebook prístup k novinkám o spoločnosti a 12-percent očakáva od sledovania firemnej komunikácie na sociálnej sieti zlepšenie zákazníckeho servisu. Napriek tomu iba 6% respondentov uviedlo, že podľa nich spoločnosti reagujú na sťažnosti zákazníkov.

O zložení skúmanej vzorky používateľov New Media Age neinformoval.

Názory na Facebooku zo strany zákazníkov sú rôznorodé v závislosti od prieskumov. Zatiaľ čo sociálna sieť získava pozitívne hodnotenie ako kanál slúžiaci na komunikáciu tretích strán, sama svoj marketing nezvláda a ako firma používateľov sklamáva. V prieskume American Customer Satisfaction získal Facebook začiatkom leta od používateľov jedno z najnižších hodnotení. Viac informácií o názor spotrebiteľov na sociálnu sieť.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)