Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Facebook končí s triedením obsahu, ľuďom sa zmena nepáčila

01.03.2018, 21:53 | ČTK

Facebook nebude pokračovať vo vývoji rozdelenej hlavnej stránky (newsfeed), ktorú testoval od októbra v šiestich krajinách sveta vrátane Slovenska. Ľudia vraj v prieskumoch dali najavo, že si neželajú, aby bol ich obsah rozložený medzi dva newsfeedy – jeden s príspevkami od priateľov a rodiny a druhý s materiálom od médií či značiek.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy

facebook

„Skúšame veľa nápadov – niektoré dopadnú dobre a spustíme ich, iné nefungujú a zbavujeme sa ich. Dnes sa zbavujeme niečoho, čo nefungovalo: testu Explore Feedu,“ napísal na Twitter Adam Mosser, ktorý má vo Facebooku na starosti vývoj hlavnej stránky.

Ako Explore Feed bol označovaný sekundárny tok príspevkov z komerčných účtov, kde sa používateľom zobrazoval obsah, ktorý algoritmus sociálnej siete vyhodnotil ako zaujímavý pre daného jedinca. Okamžite po jeho uvedení sa však objavili sťažnosti, že nová služba ponúka len nepravdivé senzačné správy a úplné banality.

Neprehliadnite

„Dali ste nám odpoveď: Ľudia nechcú dva oddelené feedy. V prieskumoch nám ľudia povedali, že boli menej spokojní s príspevkami, ktoré sa im zobrazujú, a to, že mali dva oddelené feedy, im reálne nepomohlo v zlepšení kontaktu s rodinou a priateľmi,“ napísal Facebook.

Facebook spustil test na jeseň 2017 tajne a najmä v redakciách v zapojených krajinách potom vypukla panika, keď médiám na webové stránky zo dňa na deň prestali chodiť ľudia, ktorým sa už príspevky nezobrazovali v hlavnej ponuke.

Tiež sa objavili správy, že nový systém pomáha šíriť falošné správy, ktoré spravidla generujú väčšiu aktivitu používateľov. „Ľudia zvyčajne nezdieľajú nudné správy s nudnými faktami,“ povedal vtedy Filip Struhárik z Denníka N, ktorý sa dlhodobo venuje problematike sociálnych sietí.

„Myslíme si, že nedávne zmeny vykonané na News Feede, ktoré kladú väčší dôraz na zmysluplné sociálne interakcie, sú lepšou odpoveďou na spätnú väzbu, ktorú sme od ľudí dostali v zmysle, že chcú vidieť viac od priateľov a rodiny,“ napísal Facebook. Tieto zmeny samy o sebe vraj obmedzujú prísun obsahu od firiem, značiek alebo médií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy facebook