Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Daily Mail sa stiahol zo Slovenska - predal Profesiu

16.11.2012, 12:09 | Tomáš Czwitkovics | © 2012 News and Media Holding

Jobportál kúpila spolu s Autoviou fínska skupina Alma Media

  • Tlačiť
  • 0

Zdroj: Maňo Štrauch

Britská skupina Daily Mail and General Trust sa definitívne stiahla zo slovenského trhu. Mediálna spoločnosť predala stopercentné podiely v jobportáli Profesia.sk, ako aj vo firme Autovia (Autovia.sk, Autozor.sk) fínskej mediálnej spoločnosti Alma Media.

Hodnota transakcie je 24 miliónov eur, obchod zahŕňa aj predaj stopercentného podielu v chorvátskej firme Tau on-line d.o.o., prevádzkujúcej tamojší jobserver Moj-posao.net, a minoritných podielov v pracovných portáloch v Srbsku a v Bosne a Hercegovine. 

Ročné tržby kúpených spoločností sú približne 8,5 miliónov eur. Zodpovedajúci prevádzkový zisk (na úrovni EBITDA) je približne 2,8 milióna eur, informovala firma v tlačovej správe. 

profesia_logo.gif

Alma Medii v stredo- a východoeurópskom regióne patrí aj česká firma LMC, prevádzkujúca viaceré stránky s pracovnými ponukami (jobs.cz, prace.cz, topjobs.cz), a spoločnosť CV Online pôsobiaca v pobaltských krajinách. V domácom Fínsku Alma Media vydáva regionálne a miestne noviny a tiež prevádzkuje jobserver. 

alma media logo

Najpoužívanejší slovenský portál s pracovnými ponukami Profesia.sk vznikol v roku 1997. Britský Daily Mail kúpil stopercentný podiel v internetovej firme v roku 2005 cez maďarskú firmu Lapcom. 

Rok predtým kúpil Lapcom vydavateľstvo Avízo a v roku 2006 sa do skupiny Daily Mail dostal (cez spoločnosť A&N International Media) denník Pravda vydavateľstva Perex, ktorého väčšinový podiel dovtedy patril podnikateľovi Jurajovi Širokému.

Britská skupina predala Pravdu aj Avízo v roku 2010 českej spoločnosti Florena, za ktorou stojí slovenský podnikateľ Karol Biermann. Transakciu sprostredkovala skupina J&T, ktorá sa tiež podieľa na financovaní Perexu. Daily Mail si ponechal iba internetové aktivity, ktoré pred rokom rozšíril o portál Autozor.sk. Teraz v novembri všetky slovenské internetové projekty predal Fínom.

Daily Mail pôsobil cez Profesiu aj v Česku - tamojšia verzia pracovného portálu vznikla v roku 2007.

Britská mediálna spoločnosť je v tomto regióne výraznejšie prítomná už iba v Maďarsku, kde vydáva viaceré lokálne printové médiá so spravodajským a inzertným zameraním. Jej firma A&N International Media má aktivity aj v Rumunsku a v Bulharsku.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)