Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Cynická obluda sa odhalila

12.02.2013, 08:45 | Tomáš Czwitkovics | © 2013 News and Media Holding

Pod blog sa podpísal Rado Ondřejíček z reklamnej agentúry JandL

  • Tlačiť
  • 2

Autor satirického blogu Cynická obluda vyšiel z anonymity. Pod stránku, ktorá formou obrázkov s komiksovými popiskami aktuálne reaguje na politické a spoločenské dianie, sa podpísal Rado Ondřejíček, šéf stratégie v reklamnej agentúre JandL.

Ondřejíček k dôvodom, prečo bol blog dosiaľ bez priznaného autora, na webe uviedol, že stránka bola pôvodne určená len pre blízke okolie.

„Tí všetci vždy vedeli, ako to v skutočnosti je. Teraz, keď sa zdá, že Obludu pozná aj pár ďalších ľudí, rozhodol sa (autor) urobiť koniec všetkým špekuláciám Najmä preto, že vôbec nie je podstatné, kto je za tým, Cynická obluda je štylizácia a tak ju treba vnímať. Ak s tým máte problém, nemali by ste ju radšej navštevovať,“ napísal vo FAQ sekcii Cynickej obludy.

Názov blogu vnukol Ondřejíčkovi zrejme spisovateľ Michal Hvorecký, ktorý ho tak ešte v roku 2010 označil na svojom blogu v reakcii na facebookový post k Hvoreckého knihe Dunaj.

Ondřejíček reagoval na webe na aktuálne témy už aj pred Cynickou obludou na blogu Humno.sk, kde písal tiež tvrdším otvoreným štýlom. V roku 2008 vzbudil pozornosť napríklad post „Prečo je Desmod taká príšerná kapela“.

Ondřejíček pracuje v JandL s prestávkami od roku 2003. Začínal ako copywriter neskôr kreatívny riaditeľ. Pôsobil aj ako produktový špecialista v Slovak Telekome. V roku 2011 vydal knihu Homo Asapiens z prostredia práce na marketingovom oddelení.

V rozhovore pre Sme.sk v súvislosti s napísaním knihy povedal: „Nie som žiadna cynická obluda. Keď som šiel písať túto knihu, dlho som bojoval sám so sebou – mám písať, ako som zvyknutý, alebo inak? Prvú kapitolu mám preto asi v ôsmich verziách. Potom som zistil, že ľahkovážne rýpanie, slovné hračky a cynizmus sa síce dajú dobre využiť na ploche článkov, ale celú knihu to neutiahne, dokonca by to pôsobilo trápne. Naviac mi došlo, že píšem o vážnej veci, takže je dobré, ak nejde o knihu plnú ostrých vtipov.“

Mesačná návštevnosť Cynickej obludy dosiahla koncom minulého roka podľa Google Analytics okolo 200-tisíc jedinečných návštevníkov. Na Facebooku stránku likeuje vyše 19-tisíc ľudí.

Propagácii blogu už niekoľko mesiacov pomáha aj server Sme.sk, ktorý príspevky vyťahuje na homepage.

  • Tlačiť
  • 2