Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Budúcoročný vstup Facebooku na burzu je čoraz istejší

29.11.2011, 11:02 | Eva Vozárová | © 2011 News and Media Holding

Najpravdepodobnejší je jarný termín. Mohlo by ísť o jedno z najväčších IPO v histórii.

  • Tlačiť
  • 0

Po LinkedIn a Groupone zažije internetový biznis budúci rok zrejme ďalší prísne sledovaný vstup na burzu. Pravdepodobnosť, že sociálna sieť Facebook emituje svoje akcie v priebehu najbližších dvanástich mesiacov, rastie. Hoci vedenie Facebooku krok zatiaľ nepotvrdilo, ak by sa IPO konalo, mohlo by byť jedno z najväčších v histórii.

Facebook sa podľa rôznych správ z tohto roka chystá vstúpiť na burzu už niekoľko mesiacov, budúcoročný termín vyzerá veľmi pravdepodobne. Internetová firma v súčasnosti podľa Wall Street Journal rokuje so Securities and Exchange Commission, ktorá je hlavným regulátorom v odvetví. Na stole je viacero možných termínov. Jeden z nich hovorí o jari, druhý o septembri 2012. Vylúčené však podľa blogu Venture Beat nie je ani to, že by Facebook potrebnú byrokraciu vysporiadal už tento rok.

Aktuálne informácie upozorňujú, že šéf spoločnosti Mark Zuckerberg ešte nezaujal definitívne stanovisko. Sociálna sieť si taktiež ešte nenašla bankárov, ktorí ju budú zastupovať.

Najneskôr v apríli budúceho roka však internetová firma musí zverejniť svoje finančné údaje. Nakoľko tie sú povinným krokom aj pre vstup na burzu, je veľmi pravdepodobné, že Facebook oba úkony spojí.

Sociálnej sieti by vstup na burzu pomohol získať kapitál na ďalší rozvoj. Podľa dvoch nezávislých reportov z tohto roka má firma záujem získať od akcionárov približne 10 miliárd dolárov. Jej celková cena by sa podľa tohto scenára mohla pohybovať až na úrovni 100 miliárd dolárov. Spoločnosť by sa s takýmito číslami zrejme dostala ja na zoznam desiatich najväčších IPO v histórii, poukazuje Mashable.

Facebook zvažuje vstup na burzu po viacerých internetových spoločnostiach, ktoré spravili rovnaký krok v posledných mesiacoch. Medzi najviditeľnejšie patrili Groupon a LinkedIn. Grouponu dva týždne po emisii akcií začala ich cena postupne klesať, LinkedIn sa zas dostal časom nad svoju pôvodnú cenu.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)